Writergirl

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Jeanette - 13 december 2011 21:06

Ännu en julfilm. Denna såg jag faktiskt idag för första gången. Snubblade över den lite av en slump när jag kollade annat på IMDB. (Alternativ titel är Instant message)


 


Handling: Gina och Seth blev brevvänner för 13 år sedan. Gina bor i Boston och upptäcker att Seth kommer att vara i stan under en konferens. De båda hade tidigare skickat bilder på sina bästa vänner, Ellen och Matt, istället för att skicka bilder på sig själva. Gina och Seth tvingar sina bästa vänner att träffa varandra. Olyckligtvis för dem båda så börjar Ellen och Matt falla för varandra.



Mitt betyg: Tänk en film i stil med You've got mail, så kommer du rätt nära storyn i den här filmen. Lite seg i början men den tar sig när väl alla missförstånd uppstår. Jag tyckte att detta var en mysig julfilm och kan tänka mig att se den igen.


      


         

Av Jeanette - 13 december 2011 18:55


Motiv: Ingången till Garnisionskyrkan, det så kallade Kyrkvalvet, Karlsborgs färstning

Fotograf: Jag

Kamera: Canon IXUS 95


 

Av Jeanette - 13 december 2011 17:15

Den skivan jag använder mig av när jag gör min avslappning heter Avslappning och mental träning - för ett rikare liv av Eva Johansson. På den skivan finns det dessa 6 spår. 


 


Spår 1: det är en muskelär avslappning där man lär sig känna skillnad på en spänd och en avspänd muskel genom att först spänna t.ex en hand för att sedan slappna av i den. En mycket bra övning att börja med eftersom man då kan upptäcka okända spänningar i kroppen. 


Spår 2: det inre rummet, även kallat det mentala rummet (kommer inlägg om det senare).


Spår 3: självbildsträning. Den övningen kan hjälpa till att stärka din egen självbild.


Spår 4: framtidsbilder. Det vill säga att det handlar om affirmationer (vad det är kommer det inlägg om senare).


Spår 5: är om att säga nej lugnt och bra.  


Spår 6: din inre lärare.


Det första spåret kan du ladda ner helt gratis och lagligt, så kan du prova om det är något för dig. Mitt tips är dock att verkligen ge dig själv tiden att göra det under minst två veckor för att du ska hinna märka den positiva effekten.


 

Av Jeanette - 13 december 2011 14:13

Dags för julflmstips!




Handling: Korrekt möter frigjord. Att spendera en långhelg med släkten och hålla sams - är sällan enkelt. I den här familjen är det nästintill omöjligt. Everett har tagit med sig sin flickvän, Meredith hem till familjen över helgen med planer på att fria till henne. Meredith är dock en inbiten karriärkvinna och smälter ungefär lika bra in i den bohemiska familjen Stone, som en elefant i en porslinsaffär och alla hennes försök att göra ett gott intryck slutar i smärre katastrofer.



Mitt betyg: Den här typen av mysig komedier älskar jag! Har blivit ett måste varje jul sedan den kom ut. Det är en charmig julfilm med mycket hjärta. 


          


         

Av Jeanette - 13 december 2011 10:25

OMG, känns att man varit uppe tidigt samtidigt som jag inte somnade i tid igår för trött är bara förnamnet...


 

Av Jeanette - 13 december 2011 09:00

Eftersom det är Lucia idag så vad passar inte bättre än detta?



 

Av Jeanette - 13 december 2011 07:02

Lussekatterna, pepparkakorna och julmusten är framme på bordet. Dags för Lucia-tittande på TV!



   

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards