Writergirl

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Jeanette - 7 januari 2012 21:06

När man pratar om personlig utveckling så hör man ofta orden visualisering och affirmation. Men vad är det egentligen? Det tänker jag ta upp i det här inlägget!


KREATIV VISUALISERING
Du använder din föreställningsförmåga och fantasi för att skapa en bild i sinnet av något som du vill ska manifesteras. Du vill att detta ska bli en verklighet i ditt liv. Sedan fortsätter du att fokusera positiv energi på denna bild till dess den blir en objektiv verklighet.


AFFIRMATION
Affirmationen är en av de viktigaste beståndsdelarna inom kreativ visualisering. Att affirmera innebär att bekräfta, att ge kraft. En affirmation är ett starkt positivt uttalande om att något redan är. Det är ett sätt att ge fast form åt det du föreställer dig.


HUR GÖR JAG EN AFFIRMATION?

En affirmation är alltid formulerad i nutid. Den ÄR redan!


En affirmation är positiv.


En affirmation är kort och enkel.


En affirmation är rätt för dig. Den är stödjande, utvecklande och nära dig.


En affirmation är sann och värd att tro på.


 

Av Jeanette - 7 januari 2012 19:32

En serie som jag följde slaviskt 1998-2006. Varenda vecka satt jag bänkad framför tv:n för att se vad för magiska faror som lurade här näst. Och så klart även vad som väntade systrarna i deras privatliv. 




   


Handling: De tre systrarna Halliwell's liv förändras på ett ögonblick då de får reda på att de besitter magiska krafter. Prue kan få föremål att röra sig utan vidröring, Piper kan frysa tiden och lillasyster Phoebekan se händelser innan de inträffar. Men med de magiska krafterna kommer också problem. Elaka trollkarlar och monster är på jakt efter systrarna som nu får kämpa för sina liv. I säsong 4 äntrar en fjärde syster scenen; Paige, som kan tillkalla sig saker att hamna i hennes hand och förutom häxa så är hon hälften Whitelighter, som innebär att hon även kan projicera och heala människor. 



Mitt betyg: En av mina favoriter som jag kan se om och om igen! Jag har alltid gillat serier (och filmer) med lite mysik och övernaturliga inslag så att jag gillar den här serien är ingen överraskning. Ska jag vara helt ärlig så har jag alltid tyckt att det skulle vara spännande om jag kunnat få ha lite övernaturliga krafter jag också. Förutom demonerna då så klart :P 


                      


 

Av Jeanette - 7 januari 2012 14:53

Mådde inget vidare igår, men idag mår jag ännu sämre... Var tvungen att sova på rygg i natt för att kunna andas normalt. Not good!


Hostandet fortsätter och halsen är alldeles öm och känns sårig. Mamma var snäll och köpte lite isglass till mig förut så nu har jag lite att bedöva halsen med. I alla fall för stunden.


Nu ska jag ta och leta reda på en film och krypa ner ordentligt i soffan.


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards