Writergirl

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Jeanette - 13 januari 2012 23:23

Tjohooo! Hittade en låda blåbär i frysen så nu ska det intas framför ett avsnitt av The Secret Circle.


 


 

Av Jeanette - 13 januari 2012 22:25

Har haft en mycket trevlig fredag med Ida. Blev en del 1 på vårat skräckfilmsmaraton för vi hann bara se två filmer. Om man nu kan kalla det se när vi snackade en massa under (framför allt andra) filmerna, haha. Trevligt var det i alla fall så det får göras om snart!


Blev lite tacos-ätande, inte helt fel!




Till "efterrätt" blev det för min del ostbågar och cola. Nu är jag så mätt att jag nästan mår illa, men det skulle inte ha varit dumt med lite blåbär nu för att jämna ut allt det feta från ostbågarna lite! Får nog gå iväg och handla det imorgon.




 Eftersom Ida inte sett så många av klassikerna så bestämde vi att vi skulle köra det. Två filmer hann vi med under kvällen. Först ut var Huset som Gud glömde från 1979.


 


Efter det var det dags för film nummer två som var Terror på Elm Street från 1984.




   

Av Jeanette - 13 januari 2012 16:09

Vad accessoerar ni med dessa ord? Det är ord de flesta (jag inräknad) använder utan att egentligen fundera över vad de innebär. På Stresshanteringslektionen så fick vi en jättebra, men rätt svår övning och den tänka jag nu dela med mig av.

Vad är då syftet med övningen? Jo, det är att finna/återuppväcka en positiv känsla du redan har en erfarenhet av.
Den känslan kan du använda dig av i visualiering.



Fundera över vad som ger ditt liv mening genom att minnas eller fantisera om vad som gör att du upplever:


GLÄDJE                 SKÖNHET

LUGN                    UTVECKLING

ENERGI                 INSPIRATION

GEMENSKAP          TILLFREDSSTÄLLELSE

HARMONI              SJÄLVTILLIT




   

Av Jeanette - 13 januari 2012 13:33


 

Av Jeanette - 13 januari 2012 11:51

Jag har haltat omkring hemma under morgonen och plockat iordning lite och dammsugit. Tån gör mer ont idag och är något blåare precis vid leden. Så typiskt mig att skada tår! Nog för att jag inte gillar fötter men tårna är jäkligt bra att ha :P


Senare idag kommer Ida hit. Vi ska ha lite skäckismataraton och äta lite gott. Passar väldigt bra med tanke på att det är fredagen den 13:e idag (inte för att jag är skrockfull för min födelsedag är den 13:e nov.), men ändå kul att spela lite på den dagen. Nu var det här inte ett dugg planerat för det först idag som jag faktiskt insåg vad det var för dag, så ett roligt sammanträffande! 


Vad ska ni göra ikväll?


 

Av Jeanette - 13 januari 2012 09:30

Dag 4: En hobby


Gillar ju att skriva så vad passar bättre än att kombinera två saker jag gillar? Nämligen skriva och fota.




   

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards