Writergirl

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jeanette - 17 augusti 2012 12:26

En låt som jag gillar mer och mer. Makes me wanna dance!



 

Av Jeanette - 17 augusti 2012 10:47

Tro det eller ej, men jag kom faktiskt iväg och tog min morgonpromenad. Nästan så jag är värd en medalj, haha. Blir ju mycket promenader nu när jag jobbar (till och från jobbet, ca 30 min enkel vända), men har inte blivit någon spontanpromenad bara för promenerandets skull. MEN... nästa gång det så ska jag lägga promenaden tidigare på morgonen eller på kvällen när det är så här varmt. Jag skojar inte, mina fingrar ser ut som prinskorvar! Ingen rolig syn, haha. 


 


 

Av Jeanette - 16 augusti 2012 19:47

Har visserligen varit hemma varit hemma ett tag, men jag måste ändå säga det. Sååå skönt att vara ledig resten av veckan! Jag ska verkligen försöka göra det mesta av min lediga tid och verkligen göra sådant jag vill göra (okey nåååågra saker jag inte har lust med blir det också). Jag ska faktiskt (kors i taket!) försöka att röra lite på fläsket imorgon och börja med en morgonpromenad innan frukost. 


När jag kom hem från jobbet så hade jag tänkt ta mig en dusch, men istället så kände jag att jag hade gjort mig förtjänt av ett varmt bad och så fick det bli!


     




Nu blir det ett eller två delar av Morden i Midsomer (med John Nettles så klart). Vad vore sommaren utan det?!


 



 

Av Jeanette - 16 augusti 2012 05:51

Sista jobbdagen för veckan. Woohoo! Inte så att jag har något emot att jobba, men har jobbat så mycket i sommar att det ska bli riktigt skönt att få vara lite långledig. 

   


 

Av Jeanette - 15 augusti 2012 22:06

Det är sällan jag fastnar för ett helt album, än mindre på svenska. Nu har jag i alla fall hittat ett och det är Sonja Aldéns nya album I gränslandet.


 


Var ju och såg henne live i sommar och då passade jag på att filma när hon sjung den nya singeln Närmre.



Förutom den så är så klart I din himmel med som hon tävlade med i årets Melodifestival.



 

Av Jeanette - 15 augusti 2012 20:19

Då börjar veckan lida mot sitt slut. Ja, jobbveckan alltså. Har långledig, så imorgon är sista dagen för veckan. Ska bli sååå skönt! Har varit mycket jobb blandat med mycket privat så ska bli riktigt skönt med en helg då jag kan ta det lugnt och bara göra sådant jag har lust med. Ja, nästan i alla fall. Ska tvätta och greja lite hemma. Måste (ja, jag måste faktiskt!) ta itu med köket.


Men nog med mitt dravel för nu. Är riktigt trött i hövvet (huvudet på västgötska :P) så får nog vara bra för nu ;)


 


 

Av Jeanette - 13 augusti 2012 17:00

Jag älskar väskor! Detta leder då till att jag även har svårt att slänga/göra mig av med väskor (även om jag sällan använder dem). Bestämde mig idag för att det var dags att rensa igenom de väskor jag har (två ryggsäckar, resten handväskor av olika slag). Resultatet?


Jag sållade bort tre stycken... varav ryggsäcken hade en trasig dragkedja. Den svart i mocka ska dock mamma titta på (hon är galen i mocka :P), så då kanske den kommer till lite nytta i alla fall! Den rosa tycker jag faktiskt är rätt fin, men det är inte riktigt min stil, så känns bara onödigt att spara den.


 


De som sparades var betydligt fler... (alla syns inte så bra på bilden så kanske kommer något inlägg senare med bättre bilder).


 


 


Av Jeanette - 13 augusti 2012 15:37

Kom på när jag skulle hämta bilder från kameran att jag totalt glömt att lägga upp bilder från senaste shoppingrundan. Klart jag ska göra det!


 


 


Både örhängena och de två glasen köptes på Indiska. Eftersom det var halva reapriset och jag hade 50 kr på Wrapp, så gick detta på endast 5kr!


 


Ett vanligt baslinne (som verkligen behövdes!) inhandlades på H&M. Ingen rea där inte!


Det blev även ett par saker till "lillen" (min kommande systerbarn) (nej, de vet inte vad det ska bli, men har blivit att hon/han ändå kallas lillen) som jag så klart inte kan visa eftersom min syster kikar in här ibland :P


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards