Writergirl

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jeanette - 13 augusti 2012 11:26

Vaknade strax efter åtta idag och kände att ja, det var väl helt okey en ledig dag ändå. Men tänkte att jag med gott samvete kunde ligga och dra mig en stund. Vaknar nästan tre timmar senare... Behövde tydligen sova ut! Det är inte så att jag gick och lade mig särskilt sent heller utan klockan var strax innan tolv. Har alltså sovit 11 timmar... 11 timmar!!! Det är verkligen inte likt mig, men med tanke på att jag är psykiskt utmattad av allt som pågår och känner att jag är på väg in i den ökända väggen så behövdes det.


 


 

Av Jeanette - 10 augusti 2012 20:00

Var ute på aftonbladet och såg en (förmodligen inte så seriös) artikel om vilka bilder "vi" inte vill se mer på Facebook och Instagram.


Bara för det så lägger jag upp denna bild!


 


 

Av Jeanette - 9 augusti 2012 13:23

Om en dryg timme är det dags att bege sig till jobbet för att påbörja helgjobb. Yes, kör på nu torsdag, fredag, lördag och söndag. För min del gör det inte så mycket att jobba helg. Ja, så länge inte någon granne får för sig att föra en massa väsen så jag inte kan sova! :P 


 


 

Av Jeanette - 8 augusti 2012 16:34

9 månader. Kan inte fatta att det har gått 9 månader utan godis! Det är fortfarande så svårt att fatta att det har gått så bra och att jag redan varit utan det så länge. För en som är beroende så är det lång tid. Är jag redo att ge upp ibland? Innan den här sommaren så hade det varit ett stort NEJ, men med allt som pågår så går det nästan inte en dag utan att jag är beredd att ge upp allt för en påse godis. Som tur är så är det förståndet som vinner varenda gång och jag hoppas att det fortsätter göra det för vill verkligen inte hamna där jag var för 9 månader sedan!


 

Av Jeanette - 8 augusti 2012 15:19

För ett tag sedan var jag på allsång i, min gamla hemkommun, Karlsborg. Om jag sjöng? Nej, jag sjunger inte "in public" och att jag hade sjukt ont i halsen och var rejält hes var en superduperbra ursäkt, haha. 


Så klart togs det däremot en hel drös med bilder och tänkte att ni skulle få ta del av en liten del av dem. Gästartist var Sonja Aldén, en tjej med fantastisk röst och personlighet. 

 

 

 

 

 


 


 


 


 


 


 

 

 

Av Jeanette - 8 augusti 2012 14:55

Linssoppa


Nyttig linssoppa som dessutom är billig!

 

   


Antal portioner: 2

Ingredienser

  • 1 cm ingefära, riven 
  • 1 st morot, riven 
  • 5 dl vatten 
  • 1 st tärning ekologisk grönsaksbuljong 
  • 400 g krossade tomater 
  • 1.5 dl röda linser 
  • 1 tsk gurkmeja 
  • 1 tsk Salt 
  • 1 tsk peppar 

Gör så här

1. Fräs riven ingefära och morot i lite olivolja.

2. Tillsätt vatten, buljong, krossade tomater och röda linser och låt koka cirka 7 minuter.

3. Smaka av soppan med gurkmeja salt och peppar.

Av Jeanette - 8 augusti 2012 11:53

Ledig idag och så klart regnar det non stop (inte godiset nu utan hela tiden ;)). Inte för att det gör mig så mycket för jag ska ändå greja här hemma. Ja, det är tanken i alla fall. Eftersom det är riktigt film-väder så tänkte jag att jag skulle ta och kolla på en film idag i alla fall. Det får bli mellan grejandet!


 


 

Av Jeanette - 4 augusti 2012 22:52

Jag har det väldigt jobbigt runt omkring mig just nu. Där av den dåliga uppdateringen som varit. Tänkte att jag skulle ta och summera veckan lite.
 
Måndag: Minns faktiskt inte vad jag gjorde då. Ibland går dagarna ihop för mycket.Men jag skulle tro att jag bara tog det lugnt efter helgen.
 
Tisdag: Ännu en dag jag inte minns vad jag gjorde...
 
Onsdag: Upp tidigt för att hjälpa syrran med flytt. Fick agera sjukvårdare när syrran ramlade och skrapade upp ena knäet. Fick andan lite i halsen i och med att hon är höggravid, men det gick bra som tur var! Sedan hem en timme innan det var dags att ge sig iväg och jobba. 
 
Torsdag: I princip en upprepning av dagen innan. Ja, föruom att syrran lyckades hålla sig ifrån asfalten :P På kvällen när jag kom hem så var det så sjukt gött att slänga sig i soffan en stund. Kändes att man varit på benen i två dagar utan någon direkt vila (ja, förutom när jag sov då :P). 
 
Fredag: Gick stan ett par timmar med Ida. Blev lite fynd som kommer bilder på senare. Var ett tag sedan vi sågs så det var kul. Det var samtidigt väldigt skönt att komma ifrån allt lite, att tänka på annat. På vägen hem så gick jag (på mycket ömma fötter kan jag tillägga) förbi maxi och handlade lite. Lika bra när man ändå har vägarna förbi. Spenderade sedan resten av dagen (och kvällen) i soffan. Så skönt!
 
Lördag: Idag har det grejats lite. Med betoning på lite. Var mycket roligare att gå iväg till apoteket (ja, det var det faktiskt! :P) och maxi (som vanligt glömde jag något och så ville jag ha lite blåbär). Fastnade även vid datorn några gånger (okey, ganska många gånger om det nu ska vara så noga).
 
Söndag kan jag inte säga så mycket om för än har jag inte lyckats spå in i framtiden. Vad jag däremot BEHÖVER göra är att diska och fortsätta greja!
 
 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards