Writergirl

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Jeanette - 17 oktober 2012 21:15

Jag brukar vanligtvis inte titta på Kalla Fakta, men det kommer jag göra i kväll. De granskar Parken Zoo som avlivar utrotningshotade djur på grund av platsbrist (källa: tv4). Det är rent ut sagt helt fucked up! Jag blir både ledsen och förbannad. Hur kan man ens göra så?! Det är djur som kämpar för överlevnad, bokstavligt talat, efter som de är på väg att dö ut. Om några år kanske några av dessa djurarter inte finns kvar längre. Det är så man blir mörkrädd när man inser vad det finns för människor... Bara för att det är djur så är de inte mindre värda för det!


 

(Bild lånad från http://www.facebook.com/kallafakta)

 


 

Av Jeanette - 17 oktober 2012 18:58

Måste säga att det finns värre sätt att spendera en del av kvällen på än att krypa ner i ett varmt bad med massor av bubblor. Självklart lite tända ljus och lugn musik!


 


 

Fick ta en av bilderna tagen med blixt för på de andra ser jag nästan död ut... :P


 

Av Jeanette - 17 oktober 2012 16:26

Blev en liten långpromenad idag också. Måndag och tisdag gick bra, men idag är jag riktigt seg i benen och har ont i fötterna. Blir definivt ett varmt bad ikväll! Skönt i alla fall att vara igång lite och promenader är ju ett bra sätt att hålla igång på. Vi (jag, syrran, hennes sambo och Leon) var på Coop Extra och handlade lite. Köpte julmust (lite tidigt kanske men det var superbilligt så då har man ju sen) så fick lite armträning på vägen hem. Dock blev det lite snedbelastning så har lite värk i axlarna och övre delen av ryggen. Men det råder nog badet bot på sen!


 


 

Av Jeanette - 17 oktober 2012 10:11

Min resa är inte över än, men en liten bit på vägen är jag ju nu. Det är konstigt det där för man ser själv ingen större skillnad förens man går tillbaka och tittar på kort från i våras då jag vägde mer än jag någonsin gjort. För visst ser man lite skillnad i ansiktet (inte det lättaste att hitta en bild som var tagen framifrån, tar mest profilbilder...)?


 






 



Av Jeanette - 17 oktober 2012 08:46

Klockan är knappt nio, men jag har redan varit upp ett par timmar. Det var fortfarande mörkt när jag gick upp... Gäsp! Jag har nämligen tvättid idag. Inte det roligaste att gå upp så tidigt när man är ledig men finns det ingen annan tid den närmaste veckan och det är kris, då tar man det som finns.


 


I övrigt står det en del på dagens agenda:


  • Diska
  • Packa ner allt som ska med till Klädbytardagen (ska bli så skönt att bli av med allt + få pengar för det!)
  • Plocka iordning i kök och vardagsrum (i första hand)
  • Långpromenad med systeryster

 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards