Writergirl

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jeanette - 16 oktober 2012 19:01

Anledningen till att det inte blivit lika mycket bloggande den här veckan som det brukar bli beror på en enda sak. P-R-O-M-E-N-A-D-E-R! Långa sådana.


Igår blev det 7,5 km. Idag likaså. Inte konstigt man är trött, haha. Men skönt att hålla igång lite nu när jag inte kan köra på gymmet. Sedan när man har sällskap så är det mycket roligare också. Jag, syrran och Leon (min lille systerson) är det som varit ute och igår var även hennes sambo med. Blir mer promenerande imorgon. Ingen vila här inte, haha.


 


 

Av Jeanette - 15 oktober 2012 20:18

Var kall som isbit så kände att det var på sin plats för ett varmt bubbelbad. Inte helt fel en grå och ruggig dag!


  


 



När matte badar så måste Akilles vara med som sällskap... Något irriterad dock när matte tar kort, haha.


 


 



Av Jeanette - 15 oktober 2012 17:51

Nu har det gått lite drygt en vecka sedan jag hade min första invägning och mätning (9 dagar närmare bestämt) sedan jag bestämde mig för att ta nya tag med allt. Så har det då gått?


Vikten:

När jag ställde mig på vågen i morses så var det rätt nervös kan jag säga! För det klart att man vill se att det man gjort har gett resultat. Förra veckan stod vågen på 80,8 kg... Idag stod den på.... *trumvirvel* 78,6 kg! Alltså -2,2 kg :D Tror ni jag är glad eller?! När det gäller måtten så tog jag endast midjemåttet idag och det visade på -2 cm :D Det går helt klart åt rätt håll, så nu är det bara att fortsätta kämpa på!


 

Träningen:

Började jättebra med ett styrkepass + 15 minuter på crosstrainern dagen innan jag började på riktigt (på fredagen). Måndag blev det Sh´bam. Tisdag ett core-pass. På onsdagen hade jag planerat en vilodag och så blev det också, med undantag för en promenad. Torsdag skulle jag haft ännu ett core-pass men vaknade med ont i halsen så bestämde mig för att det var bäst att hoppa över det. Efter det har det tyvärr inte blivit några pass alls på gymmet eftersom jag lätt drar på mig Tvar-infektioner om jag inte tar det lite lugnt när en förkylning är på gång. Promenader har det dock blivit varje dag!


 


 



Av Jeanette - 14 oktober 2012 14:16

Eftersom jag vaknade så sent (hur gick det till?!), så bestämde jag mig för att det var lika bra att hoppa över frukosten och hoppa in direkt på lunchen. Hade lite rester kvar från gårdagens pitabröd med taco-fyllning så passade perfekt. Mumma!


 


 

Av Jeanette - 14 oktober 2012 13:03

Okey, det är förmiddag tekniskt sätt, men jag har precis vaknat så låtsas att det är det. Det är verkligen inte okey att vakna halv ett... även om man lade sig vid tre... Hela dagen blir ju fel liksom!


 


 



Av Jeanette - 13 oktober 2012 19:24

Nu ska jag gnälla lite, men det får man göra ibland. Inbillar mig att det är hälsosamt att göra det då och då (i lagom mängd)...


 


Folk som parkerar där de inte ska...


1. Familjeparkeringen -  Enligt min åsikt så är de parkeringsplatserna till för de som har små barn i barnvagn och för de som behöver hjälpa till vid i- och urstigning. Inte tonåringar som gott och väl kan göra det själva på en vanlig parkeringsplats. Det gäller inte heller de som tror att det räcker med att man överhuvudtaget har barn så får man stå där, trots att de inte ens är med... "En bilbarnstol räcker väl...?"


2. Handikappsparkeringen - Bara för att du har hoppar tillfälligt på kryckor innebär det inte att du har rätt att parkera där. Att ha bråttom är inte ett handikapp. Det är inte heller lathet... 


3. Gör sig en egen parkeringsplats - Bara för att du inte "orkar" gå hundra meter längre innebär det inte att du kan göra dig en egen parkeringsplats precis brevid en annan bil (som står i en parkeringsruta)...


Håller ni med? Har jag missat något? Berätta!

 

 

Av Jeanette - 12 oktober 2012 22:02

Jag vet inte vad det är med himlen, men jag kan inte låta bli att bli förundrad över vilka färger den kan få. Hur molnen ibland kan se ut som en sandstrand (ni vet när den är sådär tunn att det bildas ett sandliknande mönster) eller som ett fluffigt sockervadd eller roliga figurer. 


 


 


 




 

Regnbågar. Behöver jag säga mer? (den här sommaren såg inte en utan fyra(!) regnbågar! jag som inte sett någon på flera år innan dess)


 


Stjärnor, jag älskar stjärnor. Tycker det är så mysigt när det är riktigt stjärnklart när man går hem när det är mörkt. Brukar alltid kolla vart jag har lilla karlavagnen (typ den enda jag kan, haha). En sak som jag har funderar över är hur stjärnbilderna består, i och med att stjärnorna förr eller senare dör. Hur kan det dyka upp en ny stjärna på exakt samma ställe? Är det någon som vet så let me know!


Har ni något som ni inte kan låta bli att förundras över?


 


Av Jeanette - 12 oktober 2012 18:24

Var nere på Hem & Hobby idag och inhandlade lite tyg till halloween (nej, jag ska absolut inte sy någon hel outfit för kan inte sy för fem öre!). Ska var lite som kompliment till kläderna jag ska ha på mig. Blev svart spets. Någon som kan lista ut vad jag ska vara? Svårt, jag vet, man måste nog vara ett geni för att kunna lista ut det :P


 


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards