Writergirl

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jeanette - 7 oktober 2012 00:48

Jag vet att jag lovade att lägga upp vikt och mått under dagen, men blev lite ändrade planer. En kompis kom över ikväll. Blev lite pizza (två gånger på två veckor, inte likt mig som vanligtvis äter det två gånger om året!) och ett par filmer. En massa tjejsnack blev det också så klart. En trevlig kväll som vanligt när vi umgås.


Nu blir det nanna kudde (efter ett avsnitt av The Big Bang Theory :)). Sov gott alla nattugglor!


  


 





Av Jeanette - 6 oktober 2012 14:23

Sovit tio(!) timmar i natt. Inte likt mig, men förmodligen på grund av en kombination av träning och upp tidigt.


Om jag har träningsvärk efter gårdagen? Jodå, det har jag. Främst i fästet mellan arm och axel, men även så klart ryggen vid skulderbladen. Jag gillar ju träningsvärk (för att det är ett bevis på att man gjort något) så jag är bara glad!


Har haft invägning och mätning idag (ingen rolig historia!) och resultaten kommer lite senare under dagen. Nu blir det en promenad i höstsolen!


 

Orka inte fixa ögonen så ni får stå ut med att jag ser lite djävulsk ut ;)

 

Av Jeanette - 5 oktober 2012 22:03

Spenderat kvällen med att titta på första fredagsfinalen av X-factor. Jag kan konstatera två saker. Mycket, mycket bättre än True Talent och förvånandsvärt många som var bra (det kan ju vara mycket nerver i första programmet).


Mina favoriter ikväll är J.E.M(helt otroligt att de är så sammansvetsade som grupp efter så pass kort tid!) och Malcolm (ingen musikstil jag lyssnar på annars, men han är sjukt duktig!).


  


Svårare att gissa sig till vem/vilka som åker ut i kväll.



Vad tycker ni om kvällens X-factor?


 


Av Jeanette - 5 oktober 2012 18:05

Idag har jag gjort något som kanske får vissa att trilla baklänges. I alla fall de som känner mig.


Jag har... håll i er nu... varit på gymmet! För första gången sedan i våras någon gång har jag tränat (förutom typ 3 gånger på crosstrainern hemma).




Körde hårt ut med uppvärmning på crosstrainern (fat burn som inställning) i 15 minuter. Hade orkat längre men mina tår domnar jämnt efter ett tag... Efter det körde jag styrketräning i ca 1 timme. Har jag ingen träningsvärk imorgon så är det ett under, men nu gillar jag träningsvärk så hoppas på det. Egentligen är det väl inte träningsvärken i sig utan att det är ett bevis på att man har gjort något. 


(mer om min viktresa hittar ni på min gamla blogg, finns under länkar i menyn)


 

Av Jeanette - 4 oktober 2012 19:18

Såg idag det alldeles säsongsfärska avsnittet av Supernatural (OBS! inga spoilers här inte!). Tyckte att förra säsongen var så där, men denna kan nog bli bättre. Jag hoppas det i alla fall! Jag kommer i alla fall att varje vecka se ett nytt avnitt som jag kan dregla lite smått över. För erkänn tjejer att det finns att dregla över ;)


 


 





Av Jeanette - 4 oktober 2012 15:50

Jag älskar när himlen skiftar i rosa, gult och orange. Helt fantastiskt att det kan bli så egentligen.


En höstkväll, för kanske en dryg vecka sedan ungefär, så såg jag hur det lyste rosa mellan träden utanför mitt fönster. Fotonörd som jag är så slet jag till mig kameran och gav mig ut. Tyvärr så hade det mesta hunit försvinna innan jag hann komma till ett bra ställe, men lite hann jag få med i alla fall.


 


 


 

Av Jeanette - 2 oktober 2012 00:46

När det är stopp i avloppet i ett lägenhetshus så är det inte så lätt att veta när man kan börja spola vatten osv igen. Vilket jag fick erfara idag...


 


Igår vid 19-tiden - Securitas ringer på dörren och säger att det är stopp i avloppet och att det kommer upp i grannens kök. Snäll som jag är så accepterar jag det och låter bli att spola... Man är väl inte den!


11.30 - Jag kliver upp efter en mer eller mindre sömnlös natt

11.35 - Ser att det står en bil utanför och inser att det fortfarande är stopp i avloppet…

12.00 - Dags att börja tvätta. Chansar på att tvättstugan inte går genom samma system som de i lägenheterna. Är det kris så är det...

13.15 - På väg ner till tvättstugan för andra gången ser jag att bilen står kvar utanför

14.00 - Vill duscha, diska… ja, allt som har med att spola vatten att göra, men bilen står fortfarande kvar.

14.45 - Kommer hem från apoteket och ser att bilen är borta. Funderar på om jag vågar spola vatten nu…

15.45 - Chansar på att kusten är klar

18.15 - Utmanar ödet rejält med ett varmt bubbelbad!


 


      

Av Jeanette - 1 oktober 2012 17:15



Rhododendron som fotades i somras.


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards