Writergirl

Alla inlägg under november 2012

Av Jeanette - 30 november 2012 20:54

Nu är det så att jag följer på tok för många bloggar, men det finns några som jag följer mer än andra så klart. Därför tar jag bara upp några få. Listan skulle bli på tok för lång annars...


Melahs Place (Min systers blogg)

Gaymasen

Spiderchick

Egoina

A'la Foto


 


 


Av Jeanette - 30 november 2012 18:11

Min lille skrutt fick bada idag. Han gillar vatten så det är inga problem! Värre är det med handduken... Han gillar verkligen inte att bli torkad, haha. Passade på att knäppa ett par bilder och på denna tycker jag han ser störtskön ut!


 


Nu så är det mattes tur att krypa ner i badkaret en stund. Tycker jag har gjort mig förtjänt av det efter allt jag hunnit med idag!


 


Av Jeanette - 30 november 2012 17:05

Har varit riktit flitig idag. Förutom att göra första julgodiset så har jag även börjat adventspynta. De vanliga adventsljusstakarna står i fönstrena och gardinerna är uppe. Har bara gardiner i köket kvar sen är jag klar. Ja, plus dukar till soffborden då, men det måste inhandlas först.


Pysslade ihop en lite "adventsljusstake". Hade tidigare blockljus med siffror på, men tröttnat på det nu och inte så kul att återanvända dem tycker jag (in och med att de inte hinner brinna ner på ett år). Tog därför värmeljushållare jag redan hade och klistrade dit siffrorna på dem istället. Helt klart nöjd :)


 


 


I all hast så åkte även tomtarna upp. Ooops... Var inte riktigt meningen, men nu orkar jag inte plocka ner dem igen så de får allt vara framme. Har inte så många som tur är så gör nog inte så mycket ;)


 


 


 

Av Jeanette - 30 november 2012 12:09

Kände att det var dags att börja beta av bakningen av julgodiset så idag har jag gjort rischokladen. Kommer att bli en riktig utmaning dock att låta bli det, men when there's a will, there's a way!


 


Rischoklad

250 gram ljus blockchoklad (jag tog Marabou's mjölkchoklad istället)

5 dl risflingor


Gör så här:

Smält chokladen i micron ca 750 W i 1,5-2 minuter. Rör om och ställ eventuellt in den en stund till.

Blanda i flingorna och häll ut den på ett bakplåtspapper. Ställ kallt. Bryt i bitar.


 


 


Av Jeanette - 30 november 2012 08:16

Ibland kommer verkligheten ikapp en och då är det okey att inte vara på topp.

   


 


 


 


Av Jeanette - 29 november 2012 22:16

När det ska vara nytagen bild så SKA den så klart vara tagen under dagen annars räknas det inte. Sagt och gjort så knäppte jag lite bilder, några bättre än andra... Några knäppa blev det också och de kanske jag visar om ni ber riktigt snällt ;) Så länge får ni hålla till godo med denna.


 


 


Av Jeanette - 29 november 2012 19:22

Blev ju som sagt inte mycket fotande ute idag. Endast ett foto blev det närmare bestämt... Jaja, man kan inte vara på topp jämt ju. Dessutom så var det väldigt grått och dystert ute idag (förutom snön) och det bidrog säkert till att det inte var lika inspirerande. 


 


 


Av Jeanette - 29 november 2012 15:22

Burr...!! Vad kallt det var ute. Kallare än vad jag trodde i alla fall. Men samtidigt var det faktiskt skönt att komma ut en stund. Luften känns ju så mycket friskare när det är kallt! Promenerade bort till Stallsiken (ett shoppingområde här i Skövde) och kikade i lite affärer. Skulle ha fotat lite med ju, men är tydligen inte på fotarhumör idag så blev bara en bild (som kommer senare).


Nu ska jag äta lite innan jag ger mig ut i kylan igen och tar mig bort till Elins Esplanad (ett shoppingcentra) och kikar runt lite. Har inflyttningspresent att kolla efter och present till mamma som fyller år nu i december.


 


 


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards