Writergirl

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Jeanette - 2 november 2012 19:56

Vad vore en fredag utan lite fredagsmys?! Om ni bara visste hur långt tid det tog innan jag gav efter för detta begrepp, men till slut började även jag använda mig av uttrycket fredagsmys...


 


+

 

 

=

 

FREDAGSMYS!

 

 

Av Jeanette - 2 november 2012 18:24

Så här års finns det nog inget bättre än att tända lite ljus i mörkret.



 


 


Av Jeanette - 2 november 2012 11:28

Hej!


Akilles heter jag. Jag är 3 år och 8 månader och jag är en korsning mellan norsk skogskatt, main coon, birma och perser. Bor gör jag hos hon som i vanliga fall skriver här. Jeanette heter hon och hon är min matte. Hos mig är hon mer känd under namnet: hon-som-bestämmer-när-jag-får-mat-och-hur-mycket.


 


Tycker själv att matte går upp alldeles för tidigt. Sova länge är ju det bästa som finns! Speciellt när man har en sådan fin och stor låda att sova i. 



           


Fast ibland sover även hon länge och då står jag och stirrar på henne tills hon vaknar så jag får min mat någon gång under detta sekel. På dagarna sover jag dock för det mesta på soffans ryggstöd. När matte har soffan mot väggen vill säga. Gillar inte när hon möblerar om och soffan står mitt på golvet för då kan jag inte ligga som jag vill!


 


När matte öppnar fönstret så är jag snabbt där. Man får ju passa på att få den frisk luft man kan få för ut får man ju inte gå. Funderar ibland på vad det är för fängelse jag hamnat i, men eftersom jag tycker det är lite läskigt där ute passar fängelselivet mig alldeles utmärkt trots allt!


   


Ibland får jag dock permission.


   


Min absoluta favoritleksak är mina pipisar. Dom heter förmodligen något annat för matte har alltid konstiga namn på mina saker. Jag får själv heta både det ena och det andra, men det jag gillar minst är kattjävel för det har jag förstått att det betyder att jag gjort något jag inte får. Sötis däremot är nog min  favorit!



Matte skrattar mycket åt mig. Jag undrar vad det är som är så roligt? Det är väl högst normalt att gå på toaletten samtidigt som sin matte? Det gör väl alla katter?


Gos på kvällarna är det bästa som finns! Fast ibland är matte lite dålig på att klia mig vid halsen och då kommer den bedjande blicken väl till pass. Övandet framför spegeln måste ha gett resultat för hon går på det varje gång!


 


By Akilles, The Cat


Av Jeanette - 2 november 2012 09:19

God morgon, god morgon! Fredag idag och för de flesta innebär det att man är ledig. Själv är jag på god väg att bli sjuk. Lite ont i halsen, lite täppt i näsan och lite snuvig. Verkar som att det ÄNTLIGEN är på väg att bryta ut nu! Har kännts som att jag haft något på gång ett bra tag nu och vill bara att det ska bryta ut ordentligt så jag blir av med det sen. Hatar segdragna förkylningar!


  


Ligga kvar i sängen hade inte varit helt fel, men var tvungen att gå upp och ringa ett viktigt samtal. Varför har man bara telefontiden så tidigt...? Nåja, får sova ut imorgon!


(senare idag kommer det ett gästinlägg så håll utkik ;))


 


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards