Writergirl

Alla inlägg den 3 november 2012

Av Jeanette - 3 november 2012 19:44

Detta är en väldigt ny serie som jag fick upp ögonen för när jag kollade in kommande serier på IMDB. De tipsade om serier man skulle hålla koll efter och Arrow var med bland dem. 


 


Handling: Oliver Queen är en rik playboy, som tillbringar fem år strandsatt på en ö, efter att familjens yacht förlist. Alla andra ombord omkom i olyckan, däribland Oliver Queens far. Alla har trott att han var död, men han räddas och återvänder till Starling City. Nattetid är Queen en vigilant i grön huva som försöker att uppfylla den önskan som fadern hade innan han dog, att ställatill rätta allt det som familjen Queen gjort fel, bekämpa felen i samhället och återföra Starling City till sin forna glans.

 

 

Mitt betyg: Jag kände direkt att detta var en serie med potiential. Det finns ett visst mörker i den här serien som påminner om Batman, vilket inte är en nackdel (tycker jag själv i alla fall). Arrow kan jag definitivt rekommendera så här långt. Den får fyra fjärilar av mig, men finns faktiskt en möjlighet att betyget kan höjas framöver!

 

           

 

 


Av Jeanette - 3 november 2012 17:46

Släpade mig ut en sväng förut för att handla lite gottit till ikväll och samtidigt få lite frisk luft. Tycker det är så skönt när man är sjuk för bara lite, lite frisk luft piggar upp en lite.


 


Ska titta på Så Mycket Bättre ikväll. Hade totalt glömt bort att det hade börjat så såg första avsnittet förut. Jag hade faktiskt rätt låga förväntningar först i och med årets artister eftersom det inte var många där jag lyssnar på vanligtvis.


 



Darin och Maja (från The Sounds) låg helt klart på plussidan.

Uggla har jag aldrig riktigt lyssnat på (förutom på någon fest när man fått i sig en å annan drink).

Pugh Rogefeldt har hört en snutt av någon låt någongång, men inte mer. Inte riktigt min musiksmak.

Linda kände jag först inte igen förens de sa att det var Miss Li, så då hoppade hon ändå över till plussidan.

Olle Ljungström har jag överhuvudtaget inte hört talas om innan.

Sylvia Vrethammar känner jag till mest genom namnet faktiskt. Och ja, jag kan väl inte säga att hon hamnar på plussidan. Ger intrycket av att vara lite divig.


Men jag tror faktiskt att det kan bli en spännande säsong även i år. För även om man inte lyssnar på alla artister vanligtvis så är det roligt att höra allas tolkningar.


 


Av Jeanette - 3 november 2012 12:34

Idag ska jag bara ligga/sitta i soffan och kolla pån film och serier. Orkar nog tyvärr inte så mycket mer än så. Det är så typiskt för när jag är sjuk vill jag göra så mycket, men orken finns inte. Men det är väl just därför jag vill göra det kanske... 


Känner att det snart är dags för en ny design här snart så ska fundera lite över vad det kan bli för något. Eftersom hösten i princip är över så får det nog bli en mer vintrig design. Nåja, jag kommer nog på något!


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards