Writergirl

Alla inlägg den 28 november 2012

Av Jeanette - 28 november 2012 19:42

Det som är bra med att man är lite halvt fototokig är att man alltid har foton på lager när blogginspirationen inte är på topp!

  


 


 


 


Av Jeanette - 28 november 2012 15:54


För ett par år sedan ungefär så drabbades jag av så kallad sömnparalys (sömnförlamning). Det innebär att man är vid medvetandet men att kroppen och musklerna är avstända. Slömnparalys kan förekomma både när man är på väg att somna in och när man vaknar. När man upplever detta kan man ha hallucinationer och en känsla av att man är utanför sin kropp.


 


Första gången det hände mig så var det när jag vaknade. Jag låg hemma i min säng, vaknade upp och kunde inte röra mig. Det kändes som att jag var totalförlamad samtdigt som jag klart och tydligt kunde känna madrassen under mig och täcket ovanpå mig. Det kändes också ungefär som att någon låg över min överkropp och höll fast mig, var som ett tryck. Jag minns att jag tittade upp i taket (ögonen kunde jag röra) och att paniken växte ju längre tiden gick. I efterhand så har jag läst lite om det och vet att det inte vara så lång stund, men det kändes verkligen som en evighet just då. 


Efter det så fick jag inom loppet av en månad uppleva detta ytterliggare tre gånger. En gång när jag vaknade och två gånger när jag gick ner väldigt långt ner i avslappning. Sedan dess har det inte hänt någon mer gång och jag hoppas att det inte gör det igen. Visst, nu vet jag ju att jag vaknar upp ur det, men det är ändå en väldigt obehaglig känsla!


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards