Writergirl

Alla inlägg under november 2012

Av Jeanette - 26 november 2012 17:15

Den här var lite svår för har flera låtar som får mig på bättre humör (det är så jag valt att tolka denna punkt på listan). Därför kommer jag lägga upp några stycken istället. 


Jennifer Lopez - Papi. Jag har svårt att sitta still när jag hör den här låten. Dansar gärna runt till den hemma i lägenheten!



Shakira - Waka Waka (This time for Africa). Det är samma som tidigare låt, jag har svårt att sitta still. 



Da Buzz - U Gotta Dance. Skulle i princip kunna välja vilken låt som helst med Da Buzz. Deras musik blir man verkligen glad av!



Finns ju många fler men dessa var vad jag kom på nu i alla fall!


 

Av Jeanette - 26 november 2012 12:11

Nu har lilla Sissi fått somna in. Hon blev 7 år. R.I.P.   


 


 


 


 


 


Av Jeanette - 25 november 2012 20:27

Det är något speciellt när första snön kommer. Jag brister alltid ut i: "Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt hurra..". Den är något tidigare än förra året då den inte kom förens 6:e december.


 


 


 


Av Jeanette - 25 november 2012 19:12

Varje år anordnar Skövde något som heter Stad I Ljus. Det är precis vad det låter som stora delar av centrum lyses upp med traditionell belysning men även "lysande konst". Jag skulle personligen velat ha lite mer (tänk amerikanska julfilmer), men ändå roligt att det händer något i stan.  


Jag sällskapade igår med syrran, hennes sambo och deras lille son Leon. Lite fotande blev det så klart också (även om min kamera inte är särskilt optimal att fota med när det är mörkt...).


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Av Jeanette - 25 november 2012 17:13

Den här var lite klurig faktiskt. Anledningen till det är att det kan vara olika från dag till dag. En stod dock ut och det var Feel Like Home. För er som sett My Sister's Keeper vet att den är med där och det är nog den film som jag gråtit mest till. Bröt totalt ihop när jag såg den. Med det i tanken så grät jag ordentligt när jag lyssnade på låten kort efter att jag sett filmen för första gången. 



 

Av Jeanette - 25 november 2012 13:53



Nu så kommer lite bilder på fredagens shopping i Ullared. Inga bilder på julklapparna då av naturliga skäl ;)     


Hittade denna klänning/tunnika och jag var bara tvungen att ha den! Ett bra komplement till min garderob som mest består av svarta fnare klänningar. 119 kr

Ett par svarta leggings blev det också, vilket var en väldig tur för mitt enda par gick sönder igår! 59,95 kr


 


En pyjamas blev det. Inte en jag skulle valt annars (inte superförtjust i mönstret) men var det enda i den stilen att välja på och är det kris så är det! Får duga så länge helt enkelt. 119 kr

Köpte mig också ett par pyjamasbyxor som jag fullkomligt älskar. Så sköna! Ångrar att jag inte köpte mig ett par till. 69,95 kr


   


De obligatoriska packen med strumpor inhandlades, 29,95 kr

En almanacka för nästa år för endast 14,95 kr, kändes bara dumt att inte köpa.

Hårfärg passade jag på att köpa också. Inte stor skillnad i pris mot här, men var ändå tvungen att ha det så lika bra att köpa det. 59,95 kr

Schampo och balsam som ska ge volym. Tipsades om det på Ge-Kås blogg av en som köpt det och tyckte det var bra och för det priset (7,95 kr/st) så är det värt att testa.

Glitternagellack. Velat ha det ett tag och nu slog till och köpte mig två stycken. 9,95 kr/st


 


Blev lite smått och gott till kommande julgodisbaket. 

Florsocker 8,95 kr

Sirap 12,95

Mandel 24,95

Passade på att köpa lite plastfolie eftersom mitt nästan är slut. Snålat som tusan bara för att köpa det lite billigare, haha. 7,95 kr

Laserpekare till katten stod högst på hans önskelista. Gissar jag i alla fall :P Köpte en förra året och den var väldigt populär. Helt sjukt att det är billigare att köpa än helt ny än att köpa nya batterier... 16,95 kr



 


Något jag saknat i min garderob är en fin och gosig stickad tröja. Passade på att köpa mig denna (den är mer rosa, men av någon anledning ser det mer orange ut hur jag än fotar...). 79,95 kr


 


 




Av Jeanette - 25 november 2012 12:37

Ska snart sätta fart här. Byta om och fixa till sig någorlunda så jag kan gå iväg och handla som jag skulle ha gjort igår. 



 

Av Jeanette - 25 november 2012 01:04

Ganska nyligen hemkommen. Blev lite av en impulsiv lördag kan man säga. Frågade syrran om dom ville hänga med ner till stan och kolla in Stad I Ljus (kommer bilder därifrån imorgon (idag om man ska vara noga)) och så blev det. Efter det hängde jag med dom hem och kollade på film. Fredde kom också och gjorde oss sällskap. Filmen vi tittade på var Sinister, en skräckis med krypande spänning. Helt klart sevärd!



 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards