Writergirl

Alla inlägg under november 2012

Av Jeanette - 15 november 2012 16:04

När larmet ringde klockan sju så bestämde jag mig för att håret fick åka upp i en toffs istället för att försöka få ordning på det och sov vidare en timme. En snabb dusch, lite frukost och CSI innan det var dags att promenera ner till arbetsförmedlingen. Lyssnade på en gubbe (som jag tyckte såg lite småsliskig ut) som pratade om jobbcoacher. Vad de hjälper till med osv. Intressant? Nja...


Efter det vidare till Indiska eftersom jag hade två 'a 50 kr på Wrapp där. Blev bara ena 50 kr upphandlad för det jag ville ha var för dyrt :P Måste ju spara mig lite till Ullared nästa vecka! Detta fina armbandet blev det (gratis blev det också :)):


 


Lite chockad faktiskt att jag köpte ett armband eftersom jag typ aldrig använder det, men dags att börja nu då!


 

Av Jeanette - 14 november 2012 11:59

Vaknade med huvudvärk idag och den har inte gett med sig än... Känns verligen sådär. Vem vill ha huvudvärk liksom?! 


 

Av Jeanette - 13 november 2012 22:10

Som jag skrev sist så skulle det bli lite födelsedagsfika ikväll och det blev det ju. Nu mår man nästan illa på all fika!


 

Det bjöds på Up-side-down-cake med ananas, cookies m. chokladbitar och chokladrutor. 


Eftersom jag faktiskt fyller år den här tiden på året så måste man ju så klart tända lite ljus, så rotade fram ett ljusfat, lite stenar, "diamanter", fjärilar och några ljus och fixade till det lite.


 


Vad jag fick? Av brorsan fick jag en biocheck, sedan bara pengar. Precis vad jag önskat mig! Ska Ullared nästa vecka så då kan jag shoppa mig något roligt där :)


Nu ska jag mysa ner mig i sängen, kolla på en serie och äta lite chips. Ska man fuska så kan man lika gärna föra det ordentligt för sedan blir det inget!


 


Av Jeanette - 13 november 2012 16:35

Klart jag måste lägga upp bild på dagens outfit :)


  



Väst/linne - H&M

Linne - H&M

Jeans - H&M


Hm, Handlar nog mycket på H&M...


 

Testade att måla en nagel i annan färg än de andra, blev rätt coolt.


Ring - Gina Tricot

Svart nagellack - Depend

Grön-turkost nagellack - H&M


 


 

Av Jeanette - 13 november 2012 11:19

Idag är det min dag. Jag fyller nämligen år :) 29 år är nu då och ett år närmare trettio. Hade lite ångest för det fram till för någon vecka sedan, men kom på en rolig idé till min trettio årsfest nästa år så ser lite fram emot det nu, haha


 



Pappa var här och firade mig lite redan igår. Av honom fick jag pengar, vilket är perfekt eftersom jag ska till Ullared snart så då kan jag köpa mig något där. En väska eller något :P


Ikväll kommer mamma, mormor, brorsan, syrran, hennes sambo och Leon på lite födelsedagsfika. Min syster med familj kommer tidigare och äter mat med mig, så kommer resten senare. Låter som det kommer bli en trevlig födelsedag :)


 

Av Jeanette - 12 november 2012 20:01

Lite nystart idag då! Har gått sådär hittills faktiskt. Blev lite fusk i och med att pappa kom och fikade lite, men inte ofta han kommer så det får man väl räkna som speciellt tillfälle :) 


Nu till något inte lika roligt... Nämligen vikten. Var ingen rolig upplevelse att ställa sig på vågen idag, men jag är ju själv skyldig till det hela. Vågen visade +2,6 kg sen sist jag vägde mig... Inte bra alls! Men men bara att blicka framåt nu.


 


 

Av Jeanette - 12 november 2012 12:44

Det har blivit alldeles för mycket fusk (läs frossande) när jag varit sjuk så nu är det dags att skärpa till sig ordentligt! Kan inte hålla på så här längre. Känner att jag måste göra något åt det nu. Därför satt jag och gjorde en lista igår över vad jag vill ändra och satt upp dem i rangordning. Planen var att ändra en sak i taget, men visade sig vara svårare än jag trott eftersom det är för mycket jag behöver ändra direkt. Därför fick det bli som det blev för vissa saker är ändå lätta att göra redan nu så det kräver inte mycket till självdiciplin.


1.

  • Hålla mig till onyttigt på fredag och/eller lördag – undantag vid speciella tillfället t.ex kalas eller liknande
  • En kopp te per dag
  • Invägning + mätning varje måndag
  • Sömnrutiner – 7-8 timmar per natt t.ex 00.00-08.00
  • Avslappning 2-3 gånger per vecka
  • Tänka på magen – ej fet mat, cola/juice/julmust, kryddstark mat i så stor utsträckning som möjligt (för att först å främst klara julen, men även efter)

2.

  • En halvtimmes promenad per dag

3.

  • Grönsaker till minst ett mål per dag

4.

  • Bättre ansiktsvård – sminka av, rengöra, fukt morgon och kväll   

Att det blev mycket under punkt ett är att jag måste ta tag i stressen nu! Höll ju på att gå in i väggen i somras och gjorde egentligen inte så mycket åt det, mer än att tänka mer på mig själv. Resten glömdes bort och det måste jag ta tag i nu.


Denna lista ska skrivas ut och sättas upp på anslagstavlan som ska upp på väggen. Tror att det är bra att ha en ständig påminnelse.


 

Av Jeanette - 11 november 2012 21:02

Fortsätter söndagskvällen med lite soffmys. På med mina underbara Slippies Boots (tofflor man värmer i micron) som jag fick i födelsedagspresent förra året. En räddare i nöden vissa dagar när fötterna är som isbitar!


 


Beck - Advokaten tittas det på och till det lite gott!


 


Finns helt klart sämre sätt att spendera en söndagkväll på, eller vad säger ni?!


 



Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards