Writergirl

Alla inlägg under november 2012

Av Jeanette - 8 november 2012 19:21

Detta har jag sysselsatt mig med en stund :)


 


 


Av Jeanette - 8 november 2012 13:22

Tog den här bilden när jag lekte lite med kameran. Blev helt okey och väldigt olikt mig.


 


     


 

Av Jeanette - 8 november 2012 00:00

Jag vet inte hur många gånger jag har sneglat in på Gina Tricot sedan de fick upp dessa fina sovkläder! Skulle passa perfekt in i min garderob här hemma så jag kunde slänga ut en massa tråkiga nattiskläder som jag egentligen inte ens gillar.


 


 


Av Jeanette - 7 november 2012 18:33

När man har klarat ett helt år utan godis så måste man ju så klart fira på något sätt! Och eftersom det är lite tajt om pengar så fick det helt enkelt bli en (välbehövlig) färgning. Nu ser man ut som människa igen, haha.


 


 


Lite skillnad va? Blev lite rödare än jag tänkt, men tycker det blev bra ändå :) Sjukt nöjd!   


 




Av Jeanette - 7 november 2012 16:13

Ett helt år (!) utan godis idag! :D What?! Trots att det faktiskt gått ett år nu så fattar jag fortfarande inte hur jag har lyckats sluta. Jag var ju så mycket godisnarkoman man kan bli. Eller rättare sagt är, för det är ju inget man slutar vara bara för att man lyckas hålla sig ifrån det. Jag är nykter/ren godisnarkoman kan man kanske säga. 


 


Det är inte ofta jag faktiskt säger att jag är stolt över något jag åstadkommer (jante-lagen ni vet...) men när det gäller det här så kan jag faktiskt säga det. Jag är stolt över att jag lyckats så här långt. Än är inte kampen över, och det kommer den heller aldrig att bli, men ett år är ändå en sorts milstolpe känner jag. Det var mitt första mål att nå. Nu är det bara att sträva efter nästa mål som är två år, som jag hoppas kommer att gå lika bra som detta första år har gått då jag egentligen hade väldigt låga odds för att klara i och med att det har varit, och är fortfarande, sjukt jobbigt runt omkring mig. Bara att kämpa vidare!


 

Av Jeanette - 7 november 2012 14:17

På Aftonbladet idag kan man läsa om hur Katrin Zytomierska går till attack mot sats nya reklam där en helt vanlig tjej, som visst är lite mullig, men inget fel med det! Enligt henne så är det mycket upprörande och går inte bara till attack mot Sats utan mot tjejen. Enligt Zytomierska så är det helt normalt att väga 55 kilo. Vilket jag tycker är helt sjukt! Visst, vissa som är naturligt smala, så funkar det. Men som jag t.ex skulle se anorektisk ut om jag vägde 55 kilo! Hon har helt klart en skev bild av hur man ska se ut och verkar inte förstå att vi faktiskt har olika kroppsformer. Nu uppmuntrar jag inte till övervikt (kämpar ju själv med det) men bara för att man bär på några extrakilon så innebär inte det att man är mindre hälsosam än en som är supersmal. 


 


Jag ser inget fel med den här tjejen. Gör ni?

 

 

Av Jeanette - 7 november 2012 11:12

Ingen har väl missat att denna julkalender kommer att få en uppföljare i år? Vad passar då inte bättre än att ladda upp med ett avsnitt varje dag av den ursprungliga julkalender fram till den nya börjar? Idag är det exakt 24 dagar innan första december så första avsnittet blir direkt idag! Vissa julkalendrar blir man aldrig för gammal för ;)


 


 


Av Jeanette - 6 november 2012 18:13

Fortfarande inte frisk än, men verkar gå åt rätt håll i alla fall! Idag har jag faktiskt orkat smågreja lite:


  • Disken är gjort (ja, en omgång i alla fall...)
  • Tvättat - nästan allt upptvättat nu, så skönt!
  • Gjort soppa - aldrig gjort tidigare (är ingen soppälskare egentligen), så blev rätt hyfsad. Tror jag i alla fall för smaklökarna är ju inte på tipptop direkt :P
  • Researchat lite inför min 30-årsfest som jag ska ha i november... nästa år! Kom på en sådan bra idé och då går det inte att stoppa mig, haha.

 


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards