Writergirl

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Jeanette - 2 december 2012 22:41

Köpte mig min första (och troligen sista) adventsstjärna idag. Vi kommer inte alls överrens kan jag säga. Fick ihop den till slut efter ett smärre sammanbrott. Var inte lätt kan jag säga. Jag hade egentligen behövt en hand till... Nåja, till slut fick jag i alla fall ihop den och när glödlampan går sönder... ja, då ryker nog tamejtusan stjärnan också! Tacka vet jag IKEA-möbler. Där har jag inga problem!


Fint blev det i alla fall :)


 


 


Av Jeanette - 2 december 2012 21:38

Kan ju finna många man saknar men de som ändå är mest saknade är ju de som inte längre finns med en. Någon som jag saknar är min morfar som lämnade denna värld 1999   


 


 

Av Jeanette - 2 december 2012 20:28

Gjorde ju knäck igår och idag var jag och hämtade dem hos syrran där de fått stå i frysen över natten. Så här kommer receptet (var ju tvungen att fota innan ju)!


Knäck i micron

1 dl vispgrädde

1 dl sirap

1 dl strösocker

25 st sötmandlar


Gör så här:

Hacka mandeln. Sätt ut 40 knäckformar. TIPS ! Ha lite vatten på ex plåten du ställer formarna på så välter de inte så lätt.

Blanda samman grädde, sirap och socker i kanna eller burk som tål hög värme.

Sätt kärlet i micron på full effekt utan lock i ca 8 minuter.


Rör i mandeln. Fördela smeten i knäckformarna.

 

     

 

 

Jul · Recept
Av Jeanette - 2 december 2012 12:30

  



(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

 

(Please comment or Like to the right :) -->)

  


Av Jeanette - 2 december 2012 09:56

Redan första advent. Hur sjukt är inte det?! Tiden går på tok för snabbt ibland. Tror att det är första gången jag inte är helt klar med adventsstöket. Skulle ha gjort klart det igår men dagen gick ju i ett och hemma sent var jag. Blir alltså att ta det idag. Men jag har i alla fall framme så jag kan tända första ljuset och det är det viktigaste! Börjar dagen med lite adventsfika och adventskalendern. Det kan nog inte bli bättre!


 


(Ni missar väl inte min julfilmskalender? Lite senare kommer film nummer 2!)

 

 


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards