Writergirl

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Jeanette - 5 december 2012 19:28

Det finns så mycket som får mig att må bra, allt från stort till guldkorn i vardagen. Här några saker i alla fall:


  • Familj och släkt
  • Mina vänner
  • Musik! Skulle inte klara mig utan musik.
  • Dansa loss hemma i vardagsrummet när ingen ser
  • Egen tid. Vem behöver inte det?
  • Sjunga (när ingen hör)
  • När jag känner mig fin i det jag har på mig

 

 

 

 

Av Jeanette - 5 december 2012 16:57

Totalt glömt lägga upp receptet på marsipanen jag gjorde häromdagen, men nu så kommer det!


Marsipan

100 g riven sötmandel

5 st bittermandlar el. 5 droppar bittermandelolja

1 dl vetemjöl

1 dl grädde

125 g florsocker (kan behövas mer)


Gör så här:

Grädde och mjöl kokas till en smet som sedan får svalna.

Blanda in den rivna mandeln.

Knåda/arbeta in florsockret tills degen känns lagom fast.

Smaka av marsipanen och tillsätt mer florsocker vid behov.


 


Som ni ser så har jag även doppat marsipanen i choklad (för mig gick det åt 150 g choklad till två satser), vissa delvis och vissa helt täckta med choklad. Några är också helt utan. Det är ju en smaksak hur man vill göra!


 

Jul · Recept
Av Jeanette - 5 december 2012 14:28

Det har verkligen snöat nonstopp idag. Från det att jag gick upp klockan nio och snöar, ja det gör det fortfarande. Men lite mysigt när man har bestämt sig för en dag inne tycker jag. 


 


Jag har tagit tag i förrådet idag. Städat iordning där inne för att få in det som står hemma i mitt barndomshem. Pappa kommer med det i veckan så bra om det går in direkt. Håller på och tvättar just nu, men i övrigt så ska jag inte göra något mer idag. Bara sitta i soffan och ta det lugnt. Kan behövas efter flera dagar då det gått i ett!


Så här mycket snö är det på mitt fönsterbleck just nu... Lite lagom så där...


 


 



Av Jeanette - 5 december 2012 13:35



(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

 

(Please comment or Like to the right :) -->)

  

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards