Writergirl

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Jeanette - 18 december 2012 21:02



(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

 

(Please comment or Like to the right :) -->)

  


  

Av Jeanette - 18 december 2012 18:54

Idag slog jag in sista julklappen så nu är jag i stort sett helt klar inför jul. Jag har endast kvar att slå in paketen till paketleken. Känns sååå skönt att vara klar med allt så man i stort sett bara kan ta det lugnt resten av veckan!



 

Av Jeanette - 18 december 2012 13:48

Har ingen aning om detta existerar överhuvudtaget, men jag kom i alla fall på att man kan göra detta mycket lätta julgodis när maxi hade extrapris på skumtomtar.


Skumtomtechoklad (till en liten sats)

50 gram skumtomtar (rosavita)

100 gram ljus choklad (jag använde mig av marabou)


Klipp sönder tomtarna i lagom bitar.



Smält chokladen i micron (750 W i ca 1,5 minut) och rör ner de sönderklippna tomtarna.


 


Häll ut på en plåt och platta ut så gott det går.


 


Låt stelna i kylen och skär sedan i lagom bitar.


 


 


Jul · Recept
Av Jeanette - 18 december 2012 10:52

Även om julen, så klart, inte är detsamma som när man var liten så är den fortfarande speciell, fast på ett annat sätt. Tänkte dela med mig av några julfavoriter.


Bästa jullåten: All I want for Christmas is you - Mariah Carey

Bästa julfilmen: Finns många bra men en som jag ser varje år är A Christmas carol från 1984. 

Favorit på julbordet: Skinkan i all ära, men inget går upp mot mammas hemmagjorda köttbullar!

Favorit i julgranen: Isprinsessan/ballerinan


 


Favoritfärger i granen: Rött och guld

Äkta gran vs. plastgran: Plastgran i och med att jag inte tål en riktig.

Favoritdrycken: Cola. Sorry julmusten ;)

Pepparkakor vs. lussekatter: Lussekatter utan tvekan!

Hårda vs. mjuka paket: Spelar absolut ingen roll! 

Favorit i fönstret: Adventsljusstaken. Ingen jul annars.

Favorit bland julgodiset: Knäck. Fast den har fått hård konkurens i år så nästa år kanske jag har en ny favorit!

 

 

 

 



Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards