Writergirl

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Jeanette - 2 januari 2013 17:39

Dags för 3:e och näst sista delen av mitt år som gått.


  


Början på en mycket jobbig tid. Mina föräldrar går isär och hela min värld faller samman. Efter en del turer fram och tillbaka och en massa osäkerhet så blir det till sist skilsmässa…

Fortsätter att jobba på och har även ett par veckor ledigt mellan mina två semestervikariat.

Ser flera regnbågar under juli månad.

Är på Allsång i Karlsborg där Sonja Aldén är gästartist.


  


Tar på mig för mycket av hur alla omkring mig mår (och jag själv så klart), så är på väg in i den ökända väggen. Börjar ta bättre hand om mig själv.

Fortsätter att jobba på hela månaden. 

Spenderar en hel helg hos mamma i Hjo, en märklig känsla (första gången hemma hos HENNE) men ändå en bra helg med glass, promenad vid hamnen och parken, besök på Hem&Hobby mm. 

Har nog min värsta förkylning någonsin. Sover ca 5 timmar på två dygn eftersom jag har så fruktansvärt ont i halsen. Lever på Piggelin. 

Blir en tripp till IKEA och inhandlar lite nytt till hemmet. Får lite av en nytändning efter att nästan ha fasat för att komma hem.


 

Efter en två månader i helvetet, så känner jag en vändning. Äntligen lite ljus i mitt liv igen.

Den 14 september föds Leon och jag blir  MOSTER :D

Jag och Ida är ner en sväng på Matfestivalen. Dagen efter är jag där med Ebba.

Är hårmodell för Goldwell på hårmässan som var här i Skövde. Går från brunett till rödhårig och sen är jag hooked! Fick produkter som betalning plus en massa fina goodibags från de andras montrar.

Första utekvällen på länge! Blir en superkväll med Ebba, Ida och Angelica på Glädje här i Skövde. Längesen jag hade så kul :)

Är överlycklig över att äga mina första par jeans på minst 5 år och dessutom en storlek mindre än jag vanligtvis har i byxor :)


Sista delen kommer imorgon! :)

 

 

Av Jeanette - 2 januari 2013 16:09

Jag kände att det kunde vara bra att sätta upp lite "grundregler" vad gäller kosten. Som jag sa tidigare är det inget nyårslöfte utan en bra dag att börja på helt enkelt. Har märkt att det vill till mer för att jag ska "ge upp" om jag börjar direkt när det nya året börjar. 


 


Tillåtet:

Frukt och bär

Grönt te

Havregrynsgröt

Knäckebröd (ej varje dag)

Grönsaker

Lök

Fisk och skaldjur

Kött, kyckling

Ägg

Linfrön och psylliumfrön

Rapsolja


 


I måttlig mängd:

Knäckebröd

Kött

Korv (max en dag i veckan)

Popcorn (ej micropopcorn eller poppade i massa smör) 

Ost

Mjölk

Yoghurt

Nötter (max en näve per dag)


 


Förbjudet:

Chips och ostbågar

Micropopcorn

Bullar, kakor, bakelser, tårta

Läsk

Juice

Annat med socker

Ris, pasta och potatis

Bröd


 


Undantag:

En fuskdag i veckan då jag får äta vad jag vill (med måtta så klart!)

När det är kalas

Högtider som påsk, midsommar, jul osv


Hur länge jag kommer att hålla så hårt på kosten återstår att se. Beror helt på hur snabbt jag går ner i vikt. Efter ett tag så kommer jag att börja lägga till lite kolhydrater (långsamma så klart!) som pasta, bröd eller liknande. Tills vidare så kommer alla kolhydrater att komma från frukt och grönsaker.


 

Av Jeanette - 2 januari 2013 11:30

Dagens tema är Pattern och ja, det kan ju vara i princip vad som helst! Jag valde att fota min adventsstjärna jag har hängande i fönstret. Lika bra att ta tillvara på allt som har med julen att göra innan det är dags att plocka ner allting.


 


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards