Writergirl

Alla inlägg under januari 2013

Av Jeanette - 5 januari 2013 14:55

Temat idag är Shape och det kan ju faktiskt vara precis vad som helst egentligen! Jag valde en bild på mig själv jag tog för inte så länge sedan och ja, lite former har jag nog ;)


 


 

Av Jeanette - 5 januari 2013 10:59

Är nu inne på femte dagen på min nystart och det går jättebra! Hade ju min fuskdag igår så ikväll blir nyttigt tilltugg. Blev lite mycket igår känner jag nu, så nästa fuskdag blir det helt klart mindre. Man lär sig ju av sina misstag som man säger!


Glömde ju förresten skriva min startvikt sist, så får helt enkelt bli nu istället! När jag började i tisdags så låg jag på 80,0 kg. Kändes sådär, men jag tänker så att det faktiskt kunde varit värre. Meningen är ju att jag inte ska väga mig förens om en månad, men tvivlar faktiskt på att jag kan hålla det. I slutändan blir det nog ändå en gång i veckan... Ja, just det ja, midjemåttet också! Det låg på 93,5 cm. Har faktiskt mer ångest över midjemåttet än vikten den här gången, men tar det ändå med ro. Det är ju inte meningen att det ska vara för evigt!



 


Denna lördag inleddes med en tallrik havregrynsgröt med lite äppelmos och en kopp grönt te. Bra början på dagen :)


 


 



Av Jeanette - 4 januari 2013 20:03

Bestämde till sist för att det fick bli min fuskdag idag. Vilket jag säkert kommer att ångra imorgon, haha. Men just nu så avnjuter jag min fredag i soffan framför Gladiatorerna och äter lite gott. En riktig skön kväll!


 


 


Av Jeanette - 4 januari 2013 16:48

Jag har ju gjort en summering av 2012 och nu jag ta mina tankar om året. 


Det har hänt en hel del. 2012 var ett år med mycket upp och ner, skratt och tårar. Det jag väljer att ta med mig därifrån är hur mycket jag utvecklats. För det har jag faktiskt nu när jag tänker tillbaka. Jag har gjort saker jag aldrig trodde jag skulle våga som att vara Mary Kay-konsult (en extremt kort period, men ändå!) och stå och prata inför folk (visserligen som jag kände sen innan, men eftersom jag har scenskräck så är det STORT för mig!), stå framför kamera och vara modell för en dag och så klart vara hårmodell vilket innebar att sitta i en monter där folk kunde titta på min nya färg (indirekt även jag). Detta tror jag inte att jag skulle ha vågat för ett år sedan! 


 


Jag har även förändrats en hel del i mig själv, trivs mer med mig själv som jag inte trodde att jag skulle kunna. Vet inte när jag mådde så bra i mig själv faktiskt. Visst, det senaste halvåret har varit extremt tufft i och med föräldrarnas skilsmässa och de första månaderna så mådde jag fruktansvärt dåligt. Sedan började jag sakta men säkert ta mig tillbaka och faktiskt må bättre än på mycket, mycket länge. Kanske är det så att det ibland krävs något som riktigt slår undan fötterna på en för att man ska vakna upp. Något som på något sätt chockar systemet. Det klart saker och ting fortfarande är jobbigt, men jag är starkare i mig själv nu och det gör att jag klarar det ändå!


Vad jag vet är att jag inte hade klarat andra halvan av 2012 utan mina vänner som fanns där, syrran som förstod precis vad jag kände och ett par andra som jag kunde ventilera lite med   


 

Av Jeanette - 4 januari 2013 15:19

Efter jobbet idag tog jag svängen förbi syrran och hämtade mina döskallepärlor som hon köpt åt mig :) Ska bli kul att se vad det blir av detta!


 


 

Av Jeanette - 4 januari 2013 05:41

Tänkte att jag börjar denna fredag (underbara fredag) med att lägga upp dagens foto som har temat Frustration. Jag har valt en bild jag tog på Akilles när jag retades med honom och han blev... ja, lite frustrerad :P


 


 

Av Jeanette - 3 januari 2013 22:29

Dags att runda av den här årssummeringen med den fjärde och sista delen!


  


En månad där det inte händer särskilt mycket. Gör ett nytt försök med kost och träning, som ja… går bra ett tag…

Halloween med Angelica och Ida :) Jag går utklädd som Emily i Corpse Bride med min egen tvist på det hela och kör svart istället för vitt.


  


Ett år utan godis och jag förstår det fortfarande inte. But I'm over the moon. 

Åker till Ullared för den årliga julklappsshoppingen. Är knökat med folk!

Går på Stad I Ljus, men är underväldigad. Blir dock en trevlig filmkväll med syrran, Jimmi (och Leon) och Fredde. Hälsar på pappa över helgen och får ont i bröstbenet på kuppen eftersom Nisse absolut måste ligga så när ansiktet som möjligt…


  


Min systerson Leon döps. 

Hälsan är inte direkt på topp. Åker först på vinterkräksjukan och hinner inte ens bli frisk så åker jag även på en dunderförkylning… Som om inte det vore nog så stukar jag foten dagen före julafton... 

Har julkväll med Angelica med film och massa gott. 

Köper hem en massa smyckesgrejer för att påbörja min nya hobby. Inser snart att det är några viktiga saker som fattas innan jag kan sätta igång…

Firar jul hos syster och hennes familj.

Eftersom jag jobbar dag på nyårsdagen så "firas" nyår hemma i soffan med en massa godsaker.


 

Av Jeanette - 3 januari 2013 14:56

Kanske inte världens bästa tajming med tanke på hur det ser ut ute, men dagens tema är Snow. Med tanke på då hur det ser ut ute, så får det helt enkelt bli en gammal bild.


 


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards