Writergirl

Alla inlägg under januari 2013

Av Jeanette - 17 januari 2013 14:07

Gjorde mig en samrrig tacogratäng till middag idag. Var längesedan jag åt det, så var riktigt gott! Lite i fetaste laget kanske, men bytte ut det mesta av osten till mozzarella som är betydligt magrare. Det blir helt klart mozzarella i fortsättningen, jättegott!


 


 

Av Jeanette - 16 januari 2013 14:41

Höll ju på att glömma lägga upp fotot för dagen igår, men det ska inte upprepas idag ;) Dagens tema är Bird. Inte det lättaste att få en bild på kanske, men jag visste att jag hade en jag kunde lägga upp!


 


 


Av Jeanette - 16 januari 2013 12:46

Jag kände att det var dags att bryta mig loss lite från armband och istället göra ett par örhängen. Detta blev resultatet!


 


 

Av Jeanette - 15 januari 2013 22:40

Har ju totalt glömt bort att lägga upp dagens foto som har temat Profile!


 


Nu så, nu är det gjort! God natt mina vänner :)


 

Av Jeanette - 15 januari 2013 22:34

Nu ska jag krypa ner i min renbäddade säng och titta på ett avsnitt eller två av Grey's Anatomy innan det blir sova.


Så här ser det förresten ut för det mesta när jag ska bädda rent i sängen. Jag hinner inte mer än börja så ligger Akilles där...


 


 


Av Jeanette - 15 januari 2013 19:37

Ännu en vecka har gått och i morse var dags för invägning och kolla midjemått igen. Innan jag avslöjar hur det har gått sedan förra veckan så tänkte jag ta en liten sammanfattning av veckan som gått.


På det stora hela så har det gått rätt så bra. Blev ju en fuskdag mer än vad som var tänkt, men bara att borsta av sig och fortsätta som innan igen. Det jag insett är att jag helt enkelt får se till att ha min fuskdag på fredagen eller lördagen. Har svårt att låta bli att äta helt nyttigt på helgen, så därför få det bli så. Jag har nu börjat lite smått med promenader, men ska ta det lite lugnt eftersom foten inte är helt hunda än. 


 

Startvikt v. 1: 80,0 kg

Invägning v. 2: 78,5 kg   (-1,5 kg)

Invägning v. 3: 77,7 kg   (-0,8kg)

Sammanlagd viktminskning: 2,3 kg

 

Midjemått v. 1: 93,5 cm

Midjemått v. 2: 91,5 cm   (-2 cm)

Midjemått v. 3: 90,5 cm   (-1)

Total minskning: 3 cm

 

Visst önskar jag att det hade hänt lite mer vid det här laget, men jag får faktiskt ha i åtanke att jag inte kunnat springa runt som vanligt på grund av den stukade foten plus extra fuskdagen förra veckan. Samtidigt så är ju varje hekto och centimeter mindre ett steg i rätt riktning och det är ju också bättre för huden att gå ner lite långsammare. Fast satsar på minst ett kilo mindre till nästa invägning ;)

 

 


Av Jeanette - 15 januari 2013 18:06

Två av mina köksskåp har varit totalt knökade med grejer. Framför allt glas. Så att försöka få in glasen jag fick av pappa plus två temuggar har varit totalt omöjligt. Därför kände jag att det var dags att tag i det nu. Sagt och gjort, så blev det så. Tyvärr glömde jag ta förebilder men efteråt så fotades det så klart.


 


 


Blev lite som rensades ut :) Fråga mig inte varför jag har ett askfat för varken röker eller har rökt...


  


 


Av Jeanette - 15 januari 2013 16:36

Igår bestämde jag mig för att jag skulle hoppa över promenaden idag eftersom jag kände att jag behövde sovmorgon. Ja, morgonpromenad blev det inte, men det blev en senare istället. Så gick det med den vilan, haha. Men det var faktiskt skönt att få lite frisk luft, trots att benen var lite tunga idag.


 


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards