Writergirl

Alla inlägg under mars 2013

Av Jeanette - 22 mars 2013 19:44

Den här dagen har varit lång. Väldigt lång. Jag är både trött och energilös idag, så jag har legat helt på latsidan idag (förutom jobba några timmar) om jag ska vara helt ärligt. Fast med tanke på hur duktig jag varit med träningen den senaste veckan så är inte det hela världen egentligen. Man måste få sådan dagar någon gång ibland! 


Förutom att energin inte funnits där så har jag haft (och har fortfarande för den delen!) ett sötsug större delen av dagen. Sjukt sugen är jag! Därför tycker jag att jag är riktigt duktig som låter bli den där påsen med naturgodis som ligger i köksskåpet... Det som hindrar mig är att jag föreställer mig morgondagens invägning och att jag då är ett hekto ifrån att nå mitt mål!

 

Av Jeanette - 22 mars 2013 19:43

Idag fick det bli lite rester från helgens tacos. Lätt och smidigt. Och hälsosamt. 


Eftersom det inte är någon fuskdag (hade ju den i fredags), så blev det så klart utan skal, chips eller bröd. Blev mer som en sallad med andra ord, fast en lite matigare i och med köttfärsen och osten.


TIPS! Oftast när jag gör tacos så brukar jag skippa isbergssalladen, som faktisk mest innehåller vatten, och istället köra på någon av de färdiga påsarna med olika salladstyper i. Det blir inte bara mer smak utan de är betydligt nyttigare också eftersom de innehåller mer vitaminer osv. 


Av Jeanette - 22 mars 2013 19:42

Vaknade med ont i halsen så morgonpasset jag planerat fick jag hoppa över. Som tur var så försvann det under dagen så självklart klämde jag in ett pass nu i eftermiddag istället!


Fick bli en genomkörare av hela kroppen på knappt en timme. Dessutom så blev det en halvtimmes promenad tidigare idag. Promenad blev det för att jag kände att jag var tvungen att göra något när jag inte kunde ta passet i morse, men nu blev det ju av ändå så ett plus i kanten ;)


Av Jeanette - 22 mars 2013 19:38

Varierade mig faktiskt lite idag med frukosten. Bytte ut gröten mot en omelett med babysenat och körsbärstomater. Till det ett glas mjölk (perfekt efter träning) och en passionsfrukt. 


 


 


Lunchen gick så klart också i hälsans tecken. Idag blev det lax och till det broccoli, morot och vattenkastanj. 


Av Jeanette - 22 mars 2013 19:32

Sovit hela 8,5 timme i natt. Vet inte när jag somnade innan elva sist, men det var precis vad jag behövde! Sedan de började renovera i mitt lägenhetshus så har jag faktiskt vant mig vid att gå upp runt sju, halv åtta varje morgon. Eftersom jag mest jobbar kvällar var det riktigt jobbigt i början men nu tycker jag det är riktigt skönt att komma upp tidigt och hinna med ett träningspass i lugn och ro.


Morgonens träning blev idag rumpa, lår och lite mage. Jag kör efter Carmen Electra's fitness collection-dvd och det pushar på betydligt mer än om jag skulle göra dessa övningar själv. Bra övningar och riktigt jobbigt var det! 


 

Av Jeanette - 22 mars 2013 19:20

Redan tisdag igen och alltså dags för invägning och mätning. Veckan har gått riktigt bra! Förutom min tillåtna fuskdag så fuskade jag endast med en krämbulle när pappa var och hälsade på. Vad gäller träningen så är jag ÄNTLIGEN igång! Det är så skönt att vara igång igen så ni anar inte. Härligt med träningsvärk också, haha.


Mindre roligt var det att ställa sig på vågen. Trots allt slit i veckan som varit så var det inte mycket till skillnad. Visst, varje hekto ner är bra, men jag blev så himla besviken på att inte få ett kvitto på vågen efter allt slit. Å andra sidan så hade det trots allt hänt något med midjemåttet, så kanske att jag faktiskt byggt lite muskler (som ju faktiskt väger mer än fett) :)


  


Startvikt v. 1: 80,0 kg 

Invägning v. 2: 78,5 kg   (-1,5 kg)

Invägning v. 3: 77,7 kg   (-0,8kg)

Invägning v. 5: 77,3 kg   (-0,4 kg)

Invägning v. 6: 78,7 kg   (+1,4 kg)

Invägning v. 7: 77,0 kg   (-1,7 kg)

Invägning v. 8: 76,5 kg   (-0,5 kg)

Invägning v. 10: 75,8 kg   (-0,7 kg) 

Invägning v. 11: 75,6 kg   (-0,2 kg)

Sammanlagd viktminskning: 4,4 kg

 

Midjemått v. 1: 93,5 cm

Midjemått v. 2: 91,5 cm   (-2 cm)

Midjemått v. 3: 90,5 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 5: 90 cm   (-0,5 cm)

Midjemått v. 6: ?

Midjemått v. 7: 89 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 8: 88 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 10: 87,5 cm   (-0,5 cm)

Midjemått v. 11: 87 cm   (-0,5 cm)

Total minskning: 6,5 cm

Av Jeanette - 22 mars 2013 19:19

Har allt lite träningsvärk idag efter gårdagens träningspass. Dett låter kanske lite konstigt, men gillar faktiskt att ha träningsvärk! Det är liksom ett kvitto på att man jobbat med kroppen. Eftersom jag körde ett liknande pass idag också, så misstänker jag att det lär känna mer imorgon!


Det blev det idag:

  • Crosstrainer 20 min
  • Knäböj
  • Dubbla crunches (ligg som på bilden nedan, samtidigt som du gör vanliga crunches så för du knänen mot dig genom att lyfta lite på rumpan)
  • Sneda crunches med twist ( ligg på rygg med benen mot taket, gör sneda crunches genom att handen nuddar utsidan av motsatt fot)
  • Rumplyft (ligg på rygg med benen rakt upp mot taket, lyft rumpan från golvet)
  • Armhävningar på knä
  • Ikväll blev det ytterligare 15 minuter på crosstrainern.

Av Jeanette - 22 mars 2013 19:17

Började morgonen med lite träning innan frukost. Känns skönt att ha träningen gjord direkt på morgonen tycker jag för då behöver jag inte tänka på det mer sedan. Om jag sedan kör ett pass till senare på dagen eller kvällen så är det bara en bonus!


Detta blev det idag:

Crosstrainer 20 min

Knäböj

Vanliga crunches

Sneda crunches

Balansera på rumpan m. armar sträckta rakt fram, böjda ben uppe från golvet (minns ej vad denna övning heter tyvärr)

Armhävningar på knä


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards