Writergirl

Alla inlägg under mars 2013

Av Jeanette - 22 mars 2013 19:16

Vanligtvis äter jag havregrynsgröt till frukost när jag inte jobbar dag och den här morgonen var inte annorlunda. Dock så testade jag en ny variant. Helt klart annorlunda mot vad jag är van vid, men betydligt nyttigare än äppelmoset jag brukar ha till! Så klart blev det även det obligatoriska gröna teet.


Av Jeanette - 22 mars 2013 19:14

Eftersom det var final av Melodifestivalen ikväll (min favorit vann :)), så inföll det sig naturligt att ha fuskdagen just idag! Men bara för den sakens skull så innebar inte det att jag fuskade hela dagen! Frukosten till exempel bestod av lite yoghurt med tinade blåbär, jordgubbar och en kopp grönt te. Ett ägg till hade inte varit fel, men i all min hast så glömde jag fixa det innan jag drog till jobbet i morse.


När jag kom hem från jobbet myste jag ner mig i soffan med en tallrik jordgubbar och lite glass (just nu försöker jag ignorera det faktum att det fortfarande finns glass kvar i frysen...). Snacka om sommarkänslor!




Till Melodifestivalen så blev det lite naturgodis och två småpåsar ostbågar (kanske inte så smart rent ekonomiskt men bättre för figuren för rätt som det är har man smällt i sig betydligt mer än man tänkt...). Till det en liten flaska Sprite Zero. 




Usch, alldels för mycket egentligen... En del av mig säger (lite ynkligt): "Ja, men det är ju bara Melodifestival-final en gång om året..." Medan den andra delen av mig säger: "Visst, men det finns mycket som är en gång om året... Ryck upp dig nu, gjort är gjort! Bara att ta nya tag! Vänta inte tills imorgon utan börja nu. Direkt. Genast!" Jag tänker faktiskt lyssna på den andra delen!

Av Jeanette - 22 mars 2013 19:06

Ni kanske undrat vart jag tagit vägen? Jo, jag startade en ny blogg, men har nu insett att det är här jag faktiskt vill vara! Dock så kommer det ske lite förändringar. Bloggen kommer inriktas mer mot hälsa (och så klart så ingår min viktresa där), men samtidigt kommer ni få ta del av min vardag och det kommer små inlägg om annat då och då.


Tills dess kommer det kanske vara lite rörigt här på bloggen. Ny design ska göras, kategorier ska läggas till och plockas bort och inlägg ska flyttas (en del kanske t.o.m tas bort). MEN självklart kommer det nya inlägg under tiden och det som hunnits skriva på den andra bloggen kommer att läggas över hit så att ni är up-to-date så att säga :)

Av Jeanette - 9 mars 2013 22:27

Vinnare av årets Melodifestival är, precis som jag ville, Robin Stjernberg! Stort, stort grattis till honom :)


 


 


Av Jeanette - 9 mars 2013 21:38

Så här långt har det gått helt min väg i mello-finalen :) Efter att nationella jurygrupperna sagt sitt så ligger min favorit Robin Stjernberg i topp. Hoppas, hoppas svenska folket har röstat lika bra som jag!


 


 


Av Jeanette - 9 mars 2013 20:19

Sitter och tittar på finalen av Melodifestivalen och myser med lite gott. Är det fuskdag så är det ;)


Vem tror/hoppas ni vinner? Jag vet faktiskt inte! Gillar Robin Stjernberg, David Lindgren och Anton Ewald. (Finns fler bra men vill se en snabb låt vinna) Lutar nog faktiskt lite mer åt Robins låt. Just nu i alla fall! Det kan ha ändrats när alla låtarna har varit :P


 


 


 


Av Jeanette - 8 mars 2013 10:51

I stort sett varenda morgon så äter jag havregrynsgröt. Vanlig havregrynsgröt är ju nyttig och bra frukost i sig, men jag gör den ännu bättre.


1 dl havregryn (jag använder fiberrika från ICAgottliv)

1 msk krossade linfrön

1 msk ljusa psylliumfrön

2,5 dl vatten

lite salt


 


 

Av Jeanette - 7 mars 2013 19:41

Är nu inne på dag 66 av min viktresa och jag fattar inte riktigt att det, trots fusk, har gått så pass bra som det har gjort! Att gå från att äta sött varje dag (i stort sett) till att minska rejält på det är inte det lättaste, men på något sätt (fråga mig inte hur) så har jag lyckats att bryta den vanan.


Den här dagen har det varit både bra och dåligt:


Dåligt: Blev en fika med pappa och då blev det en krämbulle. 


Bra: Började morgonen med 10 minuter på crosstrainern och för att kompensera lite för krämbullen så blev det ytterligare 15 minuter nu ikväll. 


Det känns riktigt bra att jag tog de där 15 minutrarna ikväll också. Kanske inte så mycket så sätt, men det är träning det med. En sak är säker. Jag SKA nå mitt mål! Det är bara frågan om när.

 

 


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards