Writergirl

Alla inlägg under mars 2013

Av Jeanette - 7 mars 2013 16:35

Får man inte blommor så får man köpa det själv ;) Kände att jag förtjänade lite fint på bordet så köpte med mig lite tulpaner när jag var och handlade förut. Lila så klart (min favvofärg ju). 


 


 


Av Jeanette - 7 mars 2013 08:34

Började dagen med ett kort pass på crosstrainern. Blev bara 10 minuter för vill inte gå för hårt ut i början utan vill känna efter lite hur foten klarar det (stukade den för ett tag sen). I vilket fall som helst så känns det riktigt skönt att vara igång igen! 



   

Av Jeanette - 5 mars 2013 10:04

Tisdag betyder hos mig invägning och mätning av midjemåttet. Som jag skrev igår så har det varit en del fusk de senaste två veckorna så förhoppningarna att vågen visade nedåt var inte så stora. Till min stora förvåning har jag gått ner 0,7 kg :D Det är jag helt klart nöjd med, med tanke på vad jag stoppat i mig. Även om siffran så klart kunde varit högre! 


 


Startvikt v. 1: 80,0 kg 

Invägning v. 2: 78,5 kg   (-1,5 kg)

Invägning v. 3: 77,7 kg   (-0,8kg)

Invägning v. 5: 77,3 kg   (-0,4 kg)

Invägning v. 6: 78,7 kg   (+1,4 kg)

Invägning v. 7: 77,0 kg   (-1,7 kg)

Invägning v. 8: 76,5 kg   (-0,5 kg)

Invägning v. 10: 75,8 kg   (-0,7 kg) 

Sammanlagd viktminskning: 4,2 kg

 

Midjemått v. 1: 93,5 cm

Midjemått v. 2: 91,5 cm   (-2 cm)

Midjemått v. 3: 90,5 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 5: 90 cm   (-0,5 cm)

Midjemått v. 6: ?

Midjemått v. 7: 89 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 8: 88 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 10: 87,5 cm   (-0,5 cm)

Total minskning: 6 cm

 

Nu är det inte långt kvar till mitt delmål som är att hamna under 75 kg. Bara 0,9 kg kvar nu! Jag ska köra stenhårt den här veckan så kanske... kanske att man klarat det till nästa invägning om en vecka? Omöjligt är det inte och så klart jag hoppas på att jag ska klara det.


 


Av Jeanette - 5 mars 2013 08:31

Dagen började med att jag blev väckt av något som lät som om något stod och slog på ett element... De håller på och renoverar i flertalet lägenheter här i huset och jag har full förståelse för att det kommer att låta en del, men det måste väl finnas något tystare att syssla med klockan 7.15 på morgonen? Inte alla som jobbar dag trots allt.


Just nu sitter jag och avnjuter (okey, så gott är det inte...) en kopp te. Gröten är redan i magen och passionsfrukten likaså.


 


(Lite senare kommer veckans vikt + midjemått som vanligt)



 

Av Jeanette - 4 mars 2013 19:12

Avslutar denna måndag med lite goda jordgubbar. En sämre måndagkväll kan man helt klart ha :)


Imorgon är det dags för invägning igen. Sjukt nervös i och med att det blivit mycket fusk de senaste två veckorna... Men men, det är bara att ta tjuren vid hornen och hoppa upp på vågen. Det lär knappast ändras vare sig jag står på vågen eller ej! 


 


 

Av Jeanette - 4 mars 2013 14:04

Idag blev det en kort promenad till Coop och Maxi för lite handling. Riktigt vårväder idag (trots blåsten), så passade på att ta en tunnare jacka. Det är helt klart en speciell känsla när man äntligen kan ta på sig lite mindre/tunnare kläder (om så bara för en dag) :)


 


 


Av Jeanette - 3 mars 2013 17:39

Jag måste vara (eller har varit) expert på att hitta ursäkter för mig att fuska. Numera så det dock lättare för mig att ignorera när suget slår till men ursäkterna... ja, de finns där under ytan och lurar. Redo att slå till när jag minst anar det.


Mina vanligaste ursäkter (nu och då):

  • Jag måste gå och handla det (Kan vara vad som helst; ett paket mjölk t.ex.) Kan inte vänta tills imorgon... (Detta har inte hänt sedan jag tog i viktresan igen i januari :)) 
  • Det är ju ... på tv och då måste jag ju ha något gott (gott=onyttigt) att tugga på...
  • Den här dagen har varit riktigt jobbig så då förtjänat jag något gott...
  • Idag hände något bra så då måste jag ju fira… (minns inte när det hände senast)
  • Har jag redan fuskat idag, så kan jag lika gärna fuska resten av dagen…
  • Den här helgen har jag fuskat så mycket så jag kan lika gärna fortsätta resten av helgen/veckan och ta nya tag på måndag… (Detta har jag dock slutat tänka. Yey, me! :))
  • Jag är ju sjuk, så orkar inte laga någon riktig mat... 

Känns faktiskt riktigt bra nu när jag tänker efter och inser att ursäkterna varken är lika många eller ofta längre. Det är när jag skriver ner det så här som jag faktiskt inser vilka framsteg jag gjort, inte bara rent viktmässigt.


Har ni några ursäkter som ni tar till när ni vill fuska?


 

Av Jeanette - 3 mars 2013 13:00

Jag gjorde bort mig igår. Fick för mig att klippa lugg... Varför, varför, varför?! Visst det växer ut, men just nu vill jag bara sparka mig själv för att jag gjorde det. Älskar i alla fall färgen jag hällde i håret igår.


Ja, döm själva... 


 


Sov med flätor i natt och detta blev resultatet... Något bättre tycker jag (tror jag i alla fall...).


 


 


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards