Writergirl

Alla inlägg under april 2013

Av Jeanette - 6 april 2013 22:16

Vad din kronlogiska ålder är och vad din verkliga ålder är, är två helt skilda saker. Vi kan alla säga att jag är si och så många år, men det viktiga är hur gamla vi verkligen är. Hur gamla vi är på insidan. Det vi äter, våran hälsa och stress är några av de faktorerna som avgör hur vi egentligen mår och hur gamla vi egentligen är. 


Har du sett The Oprah Show känner säkert igen Dr. Oz och Dr. Roizen, som medverkat ett antal gånger i programmet. På deras sida så kan du göra ett test, The Real Age-test, med en rad frågar om kost, träning, sjukdomar mm. 



När du sedan fyllt i alla uppgifter så får du fram sin verkliga ålder och även vad du gör bra och mindre bra inom varje område. Du får även tips på vad du kan förbättra och vad du kan göra.


Mitt resultat visade att jag är 3 år äldre än min kronologiska ålder. Alltså finns det en del att förbättra. Men jag ser det bara som något positivt för jag har ju ändå en utgångspunkt nu. Mitt mål är att till 1:a januari jämnat ut skillnaden till en nolla eller gärna ett lite minustecken framför siffran.


 


Vågar du ta reda på din egentliga ålder?

Av Jeanette - 6 april 2013 21:15

Har fortfarande huvudvärk (därför jag varit frånvarande ytterligare sedan i torsdags), men igår kände jag äntligen att det började vända. Har fortfarande ont i huvudet då och då under dagen, men inte alls som tidigare i veckan som tur är. Mina övningar och avslappningen måste ha gett den effekt jag hoppats på. Nu är det bara att fortsätta på samma sätt, så är jag snart tillbaka på riktigt igen!

Av Jeanette - 4 april 2013 19:55

Eftersom jag dragits med ordentlig huvudvärk (på väg att bli migrän) sedan i måndags så kände jag att jag behövde lite tid att bara koppla av. Ingen dator (mer än som tillgång till spotify), ingen tv och mobilen på ljudlöst. 


Först blev det lite avslappning, efter det ett varmt bubbelbad med tända ljus och lugn musik och till sist körde jag mina övningar för nacke och axlar som jag fick av sjukgymnasten sist jag hade det så här (fast ännu värre). 


 

Den första låten på listan är en perfekt låt när man vill koppla av.

 

 

Av Jeanette - 3 april 2013 09:42

Dagen började sådär kan jag säga. Blev väckt INNAN sju av att det borrades. Visst de håller på och renoverar lägenheter, men bara för att man är på jobbet lite tidigare så innebär inte det att det är okey att börja borra innan! Noll respekt för andra människor tydligen. Som om inte det vore nog så vaknade jag dessutom med huvudvärk. Lovely! 


Nu slutklagat! :P Hade planerat havregrynsgröt till frukost men självklart hade jag glömt köpa mjölk. Detta blev det istället:


Naturell yoghurt

3/4 dl Paulúns Granola - hasselnötter och dadlar (supergott!)

ca 1 dl hallon


Det blev även:

1 stort glas vatten

1 kopp te

1 ägg


 

Av Jeanette - 2 april 2013 22:19

Hade först inte tänkt ställa mig på vågen alls den idag eftersom det blivit så mycket fusk, men jag tog i alla fall tjuren i hornen och gjorde det. Det kunde ha varit värre. Mycket, mycket värre! Trots påsken och fuskandet en vecka innan så hade jag endast gått upp 0,1 kg. Visst, det borde varit nedåt på vågen men med tanke på allt så är det en liten seger att det var så lite jag gått upp. 


 


Startvikt v. 1: 80,0 kg 

Invägning v. 2: 78,5 kg   (-1,5 kg)

Invägning v. 3: 77,7 kg   (-0,8kg)

Invägning v. 5: 77,3 kg   (-0,4 kg)

Invägning v. 6: 78,7 kg   (+1,4 kg)

Invägning v. 7: 77,0 kg   (-1,7 kg)

Invägning v. 8: 76,5 kg   (-0,5 kg)

Invägning v. 10: 75,8 kg   (-0,7 kg) 

Invägning v. 11: 75,6 kg   (-0,2 kg)

Invägning v. 12: 74,7 kg   (-0,9 kg)

Invägning v. 14: 74,8 kg   (+0,1 kg)

Sammanlagd viktminskning: 5,2 kg

 

Midjemått v. 1: 93,5 cm

Midjemått v. 2: 91,5 cm   (-2 cm)

Midjemått v. 3: 90,5 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 5: 90 cm   (-0,5 cm)

Midjemått v. 6: ?

Midjemått v. 7: 89 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 8: 88 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 10: 87,5 cm   (-0,5 cm)

Midjemått v. 11: 87 cm   (-0,5 cm)

Midjemått v. 12: 86,5 cm   (-0,5 cm)

Midjemått v. 14: 86,5 cm   (+-0 cm)

Total minskning: 7 cm

Av Jeanette - 2 april 2013 12:43

Har varit lite frånvarande här några dagar (en slump att det blev över påsken) pga av förkylning, brist på ork och lust till något alls. Varit nere i en rejäl svacka då allt varit skit och struntat i allt vad vettig kost heter. Frossat mer eller mindre fram till igår då jag fick nog. Dags att rycka upp sig ordentligt! Så igår var första dagen på någon vecka som jag åt riktig mat och höll mig borta från allt onyttigt. 


Började den här morgonen med ett 20-minuters pass på crosstrainer och det var sååå skönt att vara igång igen. Bara hoppas på att förkylningen inte får ett bakslag nu (eftersom den inte är helt borta än). Efter det så blev det naturligtvis nyttig frukost!


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards