Writergirl

Alla inlägg den 5 december 2013

Av Jeanette - 5 december 2013 19:21

Första hemmagjorda julklappen har jag suttit och fixat ihop så på kvällskanten :) Den enda som jag faktiskt kan visa upp innan jul för mormor är den enda som garanterat inte kikar in i bloggen. Resten får ni ta del av efter jul :)


Två sådana här lyktor har jag gjort som hon kommer att få. 


 


Så här har jag gjort:

Frostat insidan (penslat på trälim blandat med vatten och sen på med socker).

Limmat på en spetskant upptill (använde Scotch universal).

Limmade på en blomma som man har till scrapbooking.


#julklapp #lykta #present #pyssel #kreativ #kreativt #pyssla #egengjord #gjortsjälv #hemmagjort 


Av Jeanette - 5 december 2013 14:16

Eftersom jag började blogga igen efter första december så blev det ju ingen julkalender, men vad vore julen utan det? Därför fortsätter jag på förra årets tema och kör på julfilmer. Jag älskar julfilmer och kan sätta på en mitt i sommaren om det är så, haha.


#1:

 


#2: 

 


#3: 

 


#4: 

 


#5: 

 


(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

 

#jul #december #film #julfilmer 

Av Jeanette - 5 december 2013 12:41

I tisdags så blev det årets bakning av lussekatter. Ett par dagar efter första advent, men nu har jag förhoppningsvis så jag klarar mig tills Lucia i alla fall. Jag säger "väl" för jag älskar nämligen lussekatter och har svårt att låta bli dom. Förra året (och året innan med) så fick jag köpa för att ha på Lucia. Men i år ska jag hålla hårt i dom, haha.


 


#lussekatter #baka #jul #tradition #fika #mums #gott 


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards