Writergirl

Alla inlägg den 10 december 2013

Av Jeanette - 10 december 2013 20:04

Alltså, detta är så typiskt mig! (Ni som läst min blogg ett tag vet att jag nästintill är expert på att göra mig illa...) Klantfia har varit i farten igen vilket resulterat i ett ordentligt blåmärke på handen. Fråga mig inte vad jag slog mig på för det vet jag knappt. Drämde in handen i något, men vad minns jag inte. Kanske en av dörrarna till tv-bänken som jag aldrig lyckas stänga efter mig... Ja, så kan det mycket väl vara!


 

Av Jeanette - 10 december 2013 16:37

Idag har det varit fullt upp från det att jag klev upp ur sängen i morse. En del julstök i köket har det blivit. Två varianter av den traditionella knäcken står just nu i frysen för att stelna till. Bilder kommer imorgon och då blir det även provsmakning för att se om det går att äta, haha. 


Annars har jag gjort klart polkagrishjärtanen och även en omgång av rischoklad har jag gjort.


 

Så här har jag gjort hjärtanen:

Lagt ihop två polkagriskäppar så det blir ett hjärta.

Smälte choklad (Jag tog Marabou mjölkchoklad. Ska man fuska så ska det ju vara gott ;)) i micron (750 W)i ca 1,5 minut och hällde inuti hjärtat.

Lät det sedan stelna i kylen innan jag lade hjärtat i cellofanpåse.

Klart!:)


 


Jul · Recept
Av Jeanette - 10 december 2013 10:00

 



(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards