Writergirl

Alla inlägg den 20 december 2013

Av Jeanette - 20 december 2013 17:17

Hann med allt på listan igår och hade planerat en lugn och skönt kväll framför tv:n. Tror ni det blev så? Nej, så klart inte. Helt plötsligt sitter jag på golvet med pysselgrejer överrallt i full färd att gör servettringar till jul. 


Superenkelt att göra och dessutom så kan man ta sånt man har hemma.


Detta behöver du:

Toalettrullar

Presentpapper

Limpistol

Trälim blandat med vatten (ca70/309)

Dekoration (jag använde organzaband och hjärtan till scrapbooking) 

Sax

Tejp

Pensel


Klipp isär toalettrullen och klipp den sedan så lång som du vill att servettringen ska vara (jag delade på mitten). Tejpa därefter ihop rullen igen.

 

Klipp till lagom bitar av valfritt presentpapper (vanligt papper går säkert också bra) och pensla på ett tunnt lager trälim blandat med vatten. Rulla sedan på pappret och vik ner kanterna (eller ev. klipp bort det som blir över). 

Efter det tryckte jag ner ena mot botten med två fingrar för att få en stadigare botten.

 

Därefter är det bara att dekorera med valfritt eller ha dom som dom är om man har ett fint mönstrat papper. Den högra servettringen är till min 1-årige systerson för det klart han ska ha lite juldukning han med.

 

 

 


#diy #gördetsjälv #kreativt #pyssel #jul #christmastime #christmas #dukning 





Av Jeanette - 20 december 2013 13:35

 



(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

 

#julkalender #jul #film #julfilm #christmas #christmastime

Av Jeanette - 20 december 2013 08:32

Uppe med tuppen idag. Känns det som i alla fall! Hade mycket hellre sovit vidare när klockan ringde, men dom ska ringa från arbetsförmedlingen nu på morgonen. Det är dags för uppföljning av aktivitetsrapporten. Totalt meningslöst om du frågar mig... Behöver jag hjälp med något så ber jag om det. Har ju redan lämnat in rapporteringen, det borde räcka tycker man. Som vanligt så är det bara att gilla läget när det kommer till arbetsförmedlingen.


Så nu sitter jag här och gäspar och önskar att jag kunde sova en stund till. Längtar till morgondagen då jag inte behöver ställa något klocka...

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards