Writergirl

Alla inlägg under januari 2014

Av Jeanette - 23 januari 2014 20:16

Jag fick ett set knivar i julklapp som kom i en träask och som den pysslare jag är så tänker jag ju att det måste man ju kunna ha till något. Sagt och gjort så satte jag igång och måla! När jag började så hade jag egentligen ingen klar bild av vad det skulle bli men sakta men säkert så växte det fram en idé att du skulle bli smyckesförvaring.


Detta använde jag:

Låda som ett set knivar kom i

Vit väggfärg

Vit spets jag hade kvar från lampförvandlingen

Karlssons universalklister

 

Så här gjorde jag:

Först målade jag två lager med vit väggfärg. Sedan tog jag vit spets och klippte till en lagom bit som jag sedan limmade dit. Klart! 


 

 


#pyssel #förvandling #makeover #föreochefter #förvaring #smycken #diy #kreativt


Av Jeanette - 22 januari 2014 19:19

Ett billigt sätt att piffa upp sitt badrum på och göra det mer personligt är att göra lite fin förvaring till t.ex tops och bomullspads av gamla glasburkar. 


Detta använde jag:

• Tomma glasburkar

• Vit väggfärg 

Självhäftande bokstäver


Jag började med att ta bort etiktterna från burkarna efter att de legat i blöt i några timmar. Därefter så målade jag locken med vit vägg färg. 3 lager blev lagom. Medan färgen torkade så satte jag dit bokstäverna. Sen var det bara att fylla med tops och bomullspads. Klart! :)


 


#diy #gördetsjälv #inredning #förvaring #hem #badrum #kreativt

Av Jeanette - 21 januari 2014 20:55

Letar som en tok efter Akilles och eftersom jag inte har så stor lägenhet (44 kvm), så borde han ju inte vara så svår att hitta. Var har han gömt sig? Jo, i IKEA-kassen som jag brukar använda när jag tvättar. Knäppis! Men visst ser det ut som att han det mysig där i :P


 

Av Jeanette - 19 januari 2014 20:40

Köpte mig en byrå på blocket idag. Inte världens snyggaste, men billig var den och det var lite av ett krav då jag tänkt att göra om den lite. Dock så dröjer det lite då jag har badrumsprojektet som ska bli klart först, men alla pysselgrejer åker i där redan nu. Så nu står den på plats i garderoben i väntan på att bli fylld och så småningom få en makeover :)


 

Av Jeanette - 17 januari 2014 14:11

Har aldrig varit riktigt förtjust i mitt knivblock (som jag för övrigt haft sen jag flyttade hemifrån för nästan 15 år sen...), så nu gjorde jag slag i saken och målade om det. Sen att alla de nya knivarna inte gick i sen är en annan femma. Tyckte jag var så smart som kollade innan men testade de två stora knivarna i samma hål, haha. Jaja, får duga så länge ;)


Jag har egentligen inte gjort så mycket. Bara ruggat upp ytan med lite sandpapper och sedan målat tre lager med väggfärg. 


 

#DIY #hem #kök #inredning #pyssel

Av Jeanette - 15 januari 2014 15:41

Har åkt på en förkylning igen, men tror ni jag bara ligger i soffan hela dagarna? Nej, så klart inte ;) Passade på att måla och fixa till en konservburk som blivit förvaring till mina penslar.


Detta behöver du:

• Sax

• Pensel (en att måla med och en att dutta dit motivet med)

• Konservburk Tips! För att slippa de vassa kanterna, välj en som man drar bort "locket" på iställlet för att använda konservöppnare.

• Valfri färg (jag använde väggfärg från Rusta)

• Dekoration (bara fantasin som sätter gränser!) (jag använder spets och servett)


Så här gör du för att göra min burk:

• Måla så många lager du tycker är lagom. OBS! om du ska ha servett på som jag, så måste du ha vit färg.

• Sätt dit spetsen med lite lim (jag använder karlssons universalklister)

• Klipp ut motivet från en servett så nära kanten du kan. Pensla ut ett tunnt(!) lager lim (decoupage-lim eller trälim blandat med lite vatten) på burken och dutta försiktigt dit motivet. OBS! Det ska endast vara ett lager av servetten. • Låt torka och dutta sen försiktigt dit lite, lite lim igen. Klart!


 

Blev inte helt perfekt, men nöjd för att vara första jag gör :) 

 


#diy #gjortsjälv #inredning #hem #förvaring 


Av Jeanette - 14 januari 2014 20:47

Har kommit mer snö de senaste dagarna och jag har totalt glömt att lägga upp lite vinterbilder. Det har ju inte direkt funnits tillfällen att ta några den här vintern. Tills nu, vill säga. Nu önskar jag att jag hade körkort så jag kunde åka upp till Billingen och fota lite finare vinterbilder än dessa nedan :)


 

#foto #vinter #januari #snö


Av Jeanette - 14 januari 2014 12:09

Nu har det visserligen gått ett några timmar sen frukosten, men bättre sent än aldrig ;) Körde på en lyxfrukost idag med bacon, äggröra och en blåbärssmoothie.


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards