Writergirl

Alla inlägg under februari 2014

Av Jeanette - 9 februari 2014 11:44

I veckan så var jag på en liten shoppingrunda. Kollade bland annat soffa, så nu vet jag vad det blir för någon om ett par månader :) Det blev däremot lite shoppat till den kommande soffan så nu lääängtar jag tills jag kan köpa soffan!


 

Plädarna och den turkosa kudden kommer från Rusta. Kudden med fågeln är från ICA Maxi.

 

Spetsgardiner och gardiner i organsa köptes på Rusta. (Det var två packar av varje, men kunde inte hålla mig från att slita upp och se om de var tillräckligt långa :P)


Förutom det så kom det ett paket från H&M innehållandes bäddset och kuddfodral till den nya sängen som ska inhandlas om några veckor.


   

 

#shopping #inredning #kuddar #plädar #fågel #vardagsrum #sovrum #sängkläder #gardiner

Av Jeanette - 8 februari 2014 14:52

Har länge tyckt att kryddhyllan varit så tråkig, så nu har jag gjort om den lite. Blev jättebra tycker jag själv. Enda missen är att det egentligen ska vara två böcker istället för en. Den andra jag köpt var för hög, så får leta efter en annan helt enkelt! 


Detta behöver du:

Vaxduk

Dubbelhäftande tejp (så kan du lätt ta bort det om du flyttar)

Sax

Linjal

Vass kniv

Valfri dekoration


Så här gjorde jag:

Började med att rensa bort de kryddor jag inte ville ha i hyllan och sedan gjorde jag rent hyllan.

Mätte ut hur mycket jag behövde till varje nivå och klippte av ca en centimeter extra.

Klippte till bitar av den dubbelhäftande tejpen som jag satte dit på hyllan och sedan tryckte jag dit vaxduken. 

Därefter så skar jag bort överflödig vaxduk med kniven. 

Klart!


 

Av Jeanette - 7 februari 2014 19:09

Haft pysseldag idag med syrran och Leon, lite impulsivt så där :)



Cirka 2 sekunder efter att bilden togs var det full kaos på bordet :p

(bilder på pysslet kommer senare)

Av Jeanette - 1 februari 2014 23:02

Innan gymmet igår så gick jag in en sväng på Hem&Hobby för att kolla efter vaxduk till ett kommande projekt men kom därifrån med något helt annat. Blev tassels till garderobsdörrarna och tre tavlor som ska hänga på väggen ovanför tv:n. Har snöat in mig på turkos nu som ni kanske märker, men det är ju sååå snyggt! 


   


#shopping #inredning #tassels #tavlor

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards