Writergirl

Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Jeanette - 19 mars 2014 16:57

Eftersom jag jobbar natt nu och åtminstånde ett par månader till, så tänkte jag att jag skulle fixa till en skylt att hänga på dörren när jag sover så att ingen ringer på dörren. Har hittills haft en post it-lapp, men det är inte särskilt kul att tejpa fast varenda gång. Därför gjorde jag mig skylt som jag kunde hänga på dörren istället.


Detta behöver du för att göra min skylt:

Karbonpapper (om du inte är bra på att skriva på frihand)

Bakplåtspapper (eller kopieringspapper om du har skrivare)

Blyertspenna

Svart penna

Spets

Karlssons universalklister

Mönstrat papper

Hålslag

Spetsband

Sax


Så här gjorde jag:

Först var jag inne på DaFont och laddade ner de teckensnitt jag ville ha. 

Skrev texten jag ville ha i Word. Eftersom jag inte har något bläck i skrivaren så lade jag ett bakplåtspapper på skärmen och skrev av.

Skrev sedan ovanpå texten, med ett karbonpapper emellan bakplåtspappret och det mönstrade pappret, för att få texten där jag ville ha den.

Fyllde sedan i med en svart penna. 

Mätte ut spetsen och limmade dit den.

Klippte till pappret och gjorde två hål med hålslagen där snöret knöts fast. 

Klart!


 


(Glöm inte att kommentera eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards