Writergirl

Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

2014: Året som gick - del 1

Av Jeanette - 1 januari 2015 18:47

Upptäckte att jag faktiskt inte gjorde någon summering förra året, men det ska det allt bli nu. För min del så har 2014 inneburit en enda lång bergochdalbana, så har lite svårt att komma igång vad som egentligen hänt detta året. Jag har valt att dela in det i två inlägg för att underlätta lite.


Januari:

 

Det började bra med många projekt under årets första månad. Bland annat gjordes det två lampor och ett högskåp från IKEA gjordes också om till en uppfräschning av badrummet.

 

Den efterlängtade snön kom äntligen också!


 


 

Hade även en shoppingrunda med mamma då jag tagit på mig spenderarbyxorna.


       

Februari

 

Detta var månaden då jag började mitt första nattjobb, något jag aldrig trodde jag skulle göra. Hade mycket ångest över hur jag skulle fixa mycket ensamarbete, men som arbetslös var det bara att bita ihop.

 

Jag åkte på årets första förkylning och tyckte riktigt synd om mig själv eftersom det infaller på min långledighet.

 

Det fortsattes att shoppa inredning och näst på tur var det för "sovrummet" att få sig en makeover.


  


Mars

 

Shoppingen fortsätter även under mars månad och jag fixar både med hall och pysselrum.


 

 

Jag försöker mig på en nystart med kost och träning, men det blir dessvärre inte så långlivat.

 

Har en göra-vad-jag-vill-dag och målar då naglarna på ett sätt jag inte gjort tidigare. Är jättenöjd med mina nya naglar.

 

Är på After Work med Ebba, Ida och Erika, en kompis till Ida.  


  


Får riktiga vårkänslor så har glass-premiär utomhus i solen med syrran.


 


April

 

Är på kundkväll på Reiduns hårsalong. Jättekul sätt att bryta en tråkig vardag på! Dagen efter blir det ny frisyr.

 

Ser David Lindgren uppträda på torget här i Skövde.


 


 

Köper mig en träningsdagbok och kommer igång med träningen.


 

 

Jobbade under påsken med en påskmiddag hemma hos mamma hann jag med. Mm, för mammas hemmagjorda köttbullar!

 

Var barnvakt åt världens bästa systerson

 

Det är 15 år sedan min älskade morfar lämnade oss  


 


 

Under denna månad gör jag årets bästa köp. En alldeles första systemkamera.


    


Maj

 

Jag går från rödhårig till brunett.

 

Träningen går fortsätt framåt och besöken blir många till gymmet.

 

Jag får helt plötsligt stumfilm hemma när min gamla tjock-tv lägger av och det blir akut inhandling av en platt-tv.

 

Lekte med kameran, så det blev en del selfies.

 


 

Var på VIP-kväll på La Rami här i Skövde. Roligt med lite modevisning också!



 

Akilles fick komma ut på årets första promenad. Det var uppskattat!


 


Juni

 

Jag tog en oplanerad bloggpaus.

 

Gick över till att jobba dag heltid under sommaren.

 

Efter att ha jobbat och endast sovit 2,5 timme, så gick på kusinens student. En cider räckte för att jag skulle känna mig full! Jag kände mig även som en riktigt fotograf när jag sprang efter studenttåget för att få en bild.


 

 

Blev en tjejtripp till Ullared med mamma och syrran. Shoppades en del som vanligt!

 

Sommarens jordgubbsfrossande började!


 


 

Min älskade mormor fyller 70 år


 


(Kommentera gärna eller gilla här till höger --> ) 


 
 
Emm

Emm

1 januari 2015 21:32

Hihi, vad fint det blev med ugglorna. Förlåt så mycket att jag inte svarat på instagram :) Jag är sämst på att göra det. Pennorna jag använder till målarboken är vanliga akvarellpennor som jag inte blöter ner. :) De fungerar toppen!

Vad roligt med en resumé av året :) alltid kul att läsa. Kram

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 21 januari 2015 15:30

Förra veckan så fick jag hem masken från H&M som jag beställt och naturligtvis var jag tvungen att ha ett litet photoshoot. Den här gången delar jag endast med mig av foton i gråskala. Kul med lite omväxling :)             (Kommentera gär...

Av Jeanette - 19 januari 2015 20:24


Nejdå, jag har inte glömt bort er! Det som verkligen är terapi när man mår kasst är att pyssla med saker man gillar, även om det tar emot. Idag till exempel så var jag i den lilla butiken med Panduro-prylar här i Skövde och köpte lite dekorplast. För...

Av Jeanette - 11 januari 2015 21:31


Jag har idag börjat ta ner allt som har med julen att göra. Har endast kvar att byta gardiner och att plocka isär julgranen och få ner alla grenar osv i lådan (en utmaning varje år), men allt pynt är i sina respektive lådor som blivit transporterade ...

Av Jeanette - 11 januari 2015 00:25

Som säkert ingen undgått så har stormen Egon dragit in under dagen. Vad passar inte bättre då än soffa, filt och senaste Beck-filmen, Familjen! För att toppa det hela så passar jag på att mysa till det lite extra med skenet från julgranen. Det gäller...

Av Jeanette - 5 januari 2015 22:53

Som kattägare så har jag mer eller mindre fått vänja mig vid tanken på att få ha den där katteplaren med hemskt tyg som inte alls passar in här hemma. Men så en dag så tänkte jag att "nej, varför ska jag stå ut med något bara för att jag har katt!" (...

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards