Writergirl

Alla inlägg under december 2012

Av Jeanette - 31 december 2012 19:06

Medan ni andra minglar runt uppklädd till tänderna sitter jag i pyjamas och har det gött i soffan. Äter (läs frossar) i en massa gott och titta på film står på agendan denna nyårsafton :) Lite sällskap av katten fick jag en stund också. 


 




 

Nyårsmiddagen bestod av tacos. Längesen jag åt det nu, så var riktigt mumsigt!


 

Årets sista semla till efterrätt :)


 

Så lite chips, dipp och cider på det ;)


 


     


Av Jeanette - 31 december 2012 17:22

Vet inte hur det är för er men jag brukar känna varje år att "nej, det här året har inte varit särskilt händelsefullt", men när jag väl tittar tillbaka (det är då det är bra att ha en blogg att kika i ;)) så har det trots allt hänt en del. Fast detta året är annorlunda. Jag vet att det hänt en del och att jag även har utväxlats en del.


 


Jag går under januari månad på mitt allra första (och näst sista) Mary Kay-möte. Är dunderförkyld så minns inte så mycket av denna kväll om jag ska vara helt ärlig. 

Jag och Ida var på "fest" hos någon konstig typ som lyssnade på Christer Sjögren. Festen bestod av (förutom mig och Ida) två personer innan det runt tolv-tiden kom tre tonårstjejer… Nåja, vi hade trevligt när vi förfestade hos Ida i alla fall, haha. 

Körde igång en fotoutmaning för att få igång mitt fotande igen.


 


Under februari så bestämmer jag mig för att ta tag i kost och träning igen och jag går också på mitt allra första Sh'bam-pass som jag tycker är hur kul som helst!

Jag och Angelica har lite tjejkväll med dans och sång till Wii, lite drinkar och en massa tjöt :)

Ett biobesök hann jag med också. Jag och Ida var och såg This Means War.


 


Efter för ivrigt tränande i februari så drabbas jag av benhinneinflammation... i båda benen! jag testar även på GI-metoden, men inser snart att det inte var något för mig.

Fotandet håller i sig även efter fotoutmaningen och jag börjar tänka på lite andra sätt när jag fotar.


Del 2 kommr nog inte förens nästa år ;)


 


Av Jeanette - 31 december 2012 12:23

Vaknar till en grå och slaskig nyårsafton med runt 7 plusgrader... Har jag missat något, men ska inte det vara vinter nu? Den mesta av snön har smält bort och nu börjar man ana gräset lite här och var. Lite deprimerande kan jag tycka! 


Mitt nyår kommer att spenderas hemma i soffan. Äta lite tacos, se på någon bra film med chipsskålen i högsta hugg. Jobbar dag imorgon så kanske är uppe till tolvslaget eller så sover jag mig igenom det som jag gjorde förra året (då jag också jobbade nyårsdagen) :P Fast jag är inte så ledsen för det. Jag är inte så mycket för nyår och ja nytt år blir det ju ändå ;)


MEN... jag ska i alla fall se till att mitt 2013 slår detta året!


 


Hur ska ni fira (eller inte fira) in det nya året?


 


Av Jeanette - 30 december 2012 18:36









Sitter i soffan med datorn i knäet, fötterna på bordet, tittandes på Batman Begins. Så snart den är slut blir det ännu mer mys i söndagsmörkret.

   


 


 


 


Av Jeanette - 30 december 2012 17:19

Har lånat ett par kryckor idag så min stackars fot får lite avlastning när jag väl måste gå mer än bara mellan soffan och köket/badrummet. Skönt att ha lite stöd när det är dags att börja jobba nästa vecka!


 


 


Av Jeanette - 30 december 2012 15:30

Nu har mitt fina smyckesträd, som jag fick i julklapp, fått en plats i bokhyllan och lite smycken har redan fått en plats :)


     


 

Av Jeanette - 29 december 2012 21:06

Hade tänkt spendera kvällen med att titta på första Batman-filmen (första bland de nya filmerna), men så hittade jag inte den först så blev en Beck-film istället. Självklart hittade jag då filmen jag först tänkt titta på. Så typiskt! Men men, det blir nog bra ändå :)


Till filmen blir det lite (nästintill  alkoholfri) cider och dillchips. 


 


 

Av Jeanette - 29 december 2012 16:57

1:a januari då jäklar är det dags! Dags att ta tag i hälsan igen. Visst, jag ligger fortfarande under 80 kg som var mitt första delmål, men nu är det dags att skärpa till sig och nå delmål nummer två. Blir inga konstigheter utan ska ta bort ris, pasta, potatis, bröd och andra onyttiga kolhydrater. En fuskdag blir det, men bara om jag själv vill så klart. Så snart foten blivit bra så blir det promenader till en början för att sedan öka på lite i taget. 


Köpte mig en tidning när jag var och handlade förut för att få igång motivationen och för att få lite inspiration.


 


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards