Writergirl

Alla inlägg under juni 2013

Av Jeanette - 12 juni 2013 19:08

Mamma skulle följa med mig till optikern idag ifall jag behövde smakråd (vilket jag behövde eftersom ena ögat försämrats något) och då passade vi på att ta oss heldag tillsammans bara vi. 


Två glada tjejer!


 


Vi köpte med oss lite lunch och jordgubbar och åkte upp på Billingen (berget) och satte oss vid utsikten (vet inte om det heter så egentligen, men jag kallar det så iaf). Blev så klart lite fotande också, som det alltid blir när vi umgås.


Inte varje dag man har sådan här utsikt när man äter!


 


 


Sedan blev det en promenad med kamerorna (mobilerna) i högsta högg innan vi begav oss till Max för en Lyxshake! Vi bestämde oss båda för en Cookies 'n' cream. Supergod!


 


När den avnjutits så blev det en shoppingrunda på Elins Esplanad (vi hann även med en kortis på Commerce på morgonen). Detta kom jag hem med plus ett par pyjamasshorts som jag inte orkade fota :P


 

Av Jeanette - 10 juni 2013 21:47

Idag blev det ännu ett pass med Jillian Micheals dvd. Sjukt tufft är det, men efter två tidigare pass på level 2 så känns det lite lättare. Med lättare så menar jag att jag känner mig starkare och därmed orkar med övningarna nu fullt ut. Innan så har jag inte klarat alla repitioner och nu klarar jag det i de flesta övningarna. Märker också skillnad under konditionen. Det är en härlig känsla när man orkar mer och mer för varje gång! 


 

Av Jeanette - 9 juni 2013 19:52

Blev en lite shoppingrunda idag på Elins Esplanad här i Skövde. Vet inte om jag var kräsen eller något för kom bara hem med ett plagg... Jag som skulle köpa en massa sommarkläder :P Jaja, får väl kolla in stan snart eller om nu Ullared blir av då (hoppas, hoppas!). 


Denna fina klänning fick i alla fall följa med hem :)


 

Av Jeanette - 9 juni 2013 13:15

Började återigen dagen med ett tufft träningspass. Hade egentligen ingen lust alls men mitt mål är ju ett par jeans till hösten så då måste jag ju jobba för det också!


 

Av Jeanette - 8 juni 2013 20:13

Häromdagen när jag skulle plocka fram sommarkläderna så insåg jag att i stort sett allt var för stort... Missförstå mig inte. Jag är verkligen superglad att jag gått ner i vikt, men mindre kul att inte ha något att ha på mig. Har ett par shorts som funkar någorlunda  i alla fall. De sitter bra över rumpan, men dock så har ett gammal problem dykt upp. Nämligen att  när shorts/byxor sitter perfekt i stora hela så glipar det i midjan... Men jag ska väl inte klaga ;)


Har inte så mycket val än att börja leta sommarkläder och helst så billigt som möjligt eftersom det inte är frågan om något enstaka plagg (klagar inte här heller, vem vill inte ha nya kläder ;)). Hoppas verkligen att Ullared blir av nu så att jag förhoppningsvis hittar något där! I vilket fall som helst så blir det lite klädjakt imorgon :)


 

Av Jeanette - 8 juni 2013 13:23

Började dagen med ett tufft träningspass. Har nu gått in på level 2 av Jillian Michaels 30 day shred och nu känns det lite som att börja om igen i och med att den är nivån är tuffare än den innan. Jag vet att jag lovat ett inlägg om den dvd:n och det kommer. Det har helt enkelt varit lite mycket och så brist på energi till annat än jobb och träning. (jag är mer effektiv på instagram: nettanbutterfly) 


 


Efteråt blev det en hälsosam frukost. Jordubbar och en omelett med kalkon och lite mager ost.


 


Av Jeanette - 7 juni 2013 21:51

Ännu en dag med fantastiskt väder har det varit idag. De senaste halvåret har gått så fort att jag knappt fattar att det hunnit bli sommar. Men jag klagar inte :) 



Spenderade några timmar nere i stan med en kompis. Vi käkade lite lunch på Harrys och jag hjälpte henne välja ut jeans som hon vann under kundkvällen på Clarks


Jag valde ett nyttigare alternativ med lax, färskpotatis (som innehåller lågt GI, i motsats till vad vanlig potatis gör), supergod sås (säger en hel del i och med att jag inte är något fan av sås) och lite grönsaker.


 


Innan jag promenerade hemåt så köpte jag med mig två lådor jordgubbar. Mumsade i mig nästan båda nu ikväll, haha. Har jag sagt att jag älskar jordubbar? ;)


  


Av Jeanette - 5 juni 2013 15:19

Igår var jag nere på Telia och förnyade mitt abonnemang och passade även på att skaffa ny mobil :D


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards