Writergirl

Alla inlägg under augusti 2013

Av Jeanette - 31 augusti 2013 22:21

Trots att det inte blev något pass idag som det var tänkt (det är viktigt att lyssna på kroppen!), så har jag i alla fall gjort lite ändå.


Dagens träning:

120 squats (20x6)

1 min planka


Dansade även loss till några låtar i vardagsrummet, så kanske får räknas som ett mikro-pass eller något ;)


 

Av Jeanette - 31 augusti 2013 19:21

När jag tog tag i min viktresa 1:a januari, så var det med en helt annan inställning än jag haft vid tidigare försök att gå ner i vikt. En viktig sak var att jag insett att det får ta den tid det tar. Jag går hellre ner lite saktare så att huden hinner med än att rasa i vikt. Visst har det känts frustrerande när det har stått still på vågen (och utan förändringar med måttbandet), men det är bara att inse att det kommer platåer. Till slut så börjar det hända saker igen. Ibland kan det dock krävas små förändringar, vilket i mitt fall var 5:2-dieten. 


Det jag försöker komma fram till är att ha tålamod. Det kommer att komma perioder då det står still på vågen och måttbandet kommer att visa samma, men de kommer också att passera. Håll bara ut och fall inte i gamla mönster (jättesvårt jag vet)!

   

Av Jeanette - 31 augusti 2013 18:04

Lite mer bilder från sommaren som varit (det är bara att inse att hösten är här nu...).


Lite annat är jobb har jag hunnit med den här sommaren. Janet Leon uppträdde på torget under Sommar i City som i Skövde under några dagar på sommaren och jag var där med kameran (mobilen) i högsta hugg. Ett biobesök med Ebba blev det. Man of Steel var en grymt bra film förresten. Rekommenderas!


Ett besök i Karlsborg vid kanalen där sommarens första och sista mjukglass intogs :)   


En del shopping blev det i och med att kläderna från sommaren innan var för stora. Förutom ett besök i Ullared så blev det en shoppingrunda på stan med syrran där rean kollades in. Trodde aldrig jag skulle köpa mig en keps, men eftersom jag brände mig i hårbotten så var jag tvungen att köpa något att skydda mig med och keps var det enda jag hittade...   


Mer shopping, i form av ett wide/macro-objektiv till mobilen. Blir helt okey bilder, eller vad säger ni?    


Packningen till min gamla blender (typ magic bullet) gick sönder och lyckades inte hitta någon att köpa, så efter ett par månader så blev det en ny blender istället. Äntligen kan jag göra mina smoothies!:)


Av Jeanette - 31 augusti 2013 09:40

Bara för att jag har bestämt ett pass idag på morgonen, så vaknar jag med ont i halsen. Så typiskt! Hoppas på att det försvinner under dagen så kan jag ta det senare. Fast ärligt talat så tror jag inte det för känns som att jag har något skit i kroppen som vill bryta ut... 


to be continued...

Av Jeanette - 31 augusti 2013 00:07

Slarvat lite med att lägga upp dagens träning upptäckte jag så får bli ett samla inlägg över de dagarna helt enkelt.


Onsdag:

1 minut planka 

25 min crosstrainer

50 min promenad (25x2)

100 squats (20x5)


Torsdag:

1 min planka

50 min promenad (25x2)


Fredag:

30 min promenad (plus ca 2 timmars promenerande på stan)

100 squats (20x5)

1 minut planka


 


Låter kanske inte som så mycket träning, men jag har inte tränat (regelbundet) på ett bra tag så jag vill gå lugnt ut i början. Blir så lätt sjuk annars. Imorgon har jag dock tänkt ett riktigt pass!


Av Jeanette - 30 augusti 2013 23:00

Idag och imorgon är det Matfestival här i Skövde. Har en del härliga minnen från den när jag var i tonåren, haha. Kanske kommer ett inlägg om det om ni ber snällt ;)


I år, som många år tidigare så blev den en sväng med Ebba. Det här året så valde vi dock att gå lite tidigare. Riktigt skönt faktiskt att slippa alla fulla människor (haha) och frysa som ett as (vilket man garanterat gör utan alkohol i kroppen). Frös gjorde jag dock ändå... När faan blev det höst? Haha.



Vi köpte var sitt häfte med fyra matkuponger och de använde vi upp. Fy, bubblan, mådde illa hela vägen hem, haha. Men hellre nu än imorgon som jag misstänker att många kommer att göra ;)


  Bild 1: Kolgrillat kött i bröd med sallad och dressing. Bild 2: Salviadoftande hummersoppa med ailoi och vitlökskrutonger.

Bild 1: Vaniljpanacotta med limemarinerade blåbär och crumble. Bild 2: Friterad banan med glass.


Kan villigt erkänna att desserterna var godast :P

Av Jeanette - 30 augusti 2013 21:35

Var bara tvungen att slänga upp en bild på mig och min systerson Leon. Kan förresten intyga att det som står på hans t-shirt stämmer :P


 

Av Jeanette - 27 augusti 2013 23:07

Försöker verkligen att komma igång med träningen igen och det gör jag sakta men säkert!


Dagens träning:

100 squats (20x5)

30+45 sek. planka

30 minuter på crosstrainern

50 minuters promenad


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards