Writergirl

Alla inlägg under maj 2013

Av Jeanette - 31 maj 2013 14:49

Blev inte många timmars sömn i natt, men tack vare värktabletterna jag fick utskrivna så slapp jag i alla fall huvudvärken. Ibland får man vara glad för det lilla!


Började morgonen i alla fall hurtigt med ett svettigt träningspass. Var öm i musklerna idag, men det vänder nog det med. Vet inte om det gett så mycket resultat rent fysiskt än så länge, men känner att jag klarar mer än dag 1. 


Tänkte att jag i alla fall skulle bjuda på ett par bilder där jag har samma kläder, men ett drygt år emellan. Har ju hänt en hel del! Blir fortfarande lika förvånad när jag ser hur mycket.


Sist jag hade på mig kläderna så satt toppen väldigt tajt, speciellt över magen. Nu sitter den löst. Kjolen satt perfekt, medan den nu är lös i midjan och allmännt för stor. 


 

Av Jeanette - 30 maj 2013 21:35

Mår inte så bra just nu, därför får tyvärr bloggandet lida lite. Ikväll fick jag till och med åka till jouren för att jag inte stod ut med denna huvudvärk (bland annat) längre. Diagnosen: stress (snarare sönderstressad). Så imorgon blir det att ringa samtal och boka tid till en kurator. Inget jag vill men läkaren tyckte det (jag har en förmåga att hålla allt inom mig. inte bra, jag vet...) så jag får ge det en chans i alla fall. Dags att jag tar tag i det här nu innan jag marscherar rakt in i den ökända väggen... 


 

Av Jeanette - 30 maj 2013 13:17

Som jag skrivit tidigare så började jag med en ny träning i måndags som går ut på att man i stora drag ska gå ner i vikt på 30 dagar med hjälp av denna träning. Därför så måste jag ju ha något att jämföra med så direkt på mogonen i måndags så blev det invägning, mätning och självklart togs det foton också. Eftersom jag är så sjukt otränad också så blev det även en bild på mina armmuskler, eller rättare sagt, avsaknaden av dom (jo, armen är faktiskt spänd...)!


Vikt: 73,1 kg


Mått (ospända muskler):

Midja: 83 cm

Byst: 99 cm

Rumpa: 107,5 cm

H. lår: 64,5 cm

V. lår: 64 cm

H. vad: 30 cm

V. vad: 30 cm

H. överarm: 39 cm

V. överarm: 39,5 cm


 


 


Hoppas ju så klart på helt andra bilder när 30 dagar har gått!


Av Jeanette - 29 maj 2013 22:07

Ikväll har jag varit på kundkväll på Clarks, en klädbutik här i Skövde. Mycket trevligt! Dessutom ett skönt avbrott i vardagen :)


Kvällen inleddes med lite bubbel och tilltugg. Allting var väldigt gott, men jag höll mig mest till jordgubbarna. Kan inte låta bli att tänka på att äta så bra som möjligt och jordgubbar är ju faktiskt riktigt gott också :) (alla bilder är tagna med min, inte superbra, mobilkamera, så ja ni får kvalité därefter)


 

Lite bubbel. Morotskaka, typ kladdkaka med grädde, jordgubbe och chokladhjärta. Jordgubbar doppade i choklad (fanns även utan).


Sedan blev det modevisning med massa fina kläder. Hade jag varit miljonär hade jag lätt kunnat köpt varenda plagg (Ja, förutom killkläderna då. Det har jag liksom ingen nytta av :P)! 


Köpte mig ett linne som jag spanat in ett tag och nu när det var 20% ikväll så var jag ju tvungen att slå till! I'm in love, typ :P


 

Inte världens bästa bild, men kommer säkert en när jag har den på mig sen ;) Den har i alla fall normal urringning, vilket inte syns här.

 

När man handlade så fick man en goodiebag och i den fick jag bland annat denna ursnygga mobilväska :)

 

 


Det var även utlottning (där alla vann något) och jag vann ett halsband med en klocka som jag inte hunnit (okey, orkat...) ta kort på än. Dock så kommer jag byta ut läderbandet (inte riktigt min stil) mot en kedja istället.





Av Jeanette - 28 maj 2013 23:24

I morse var det då dags för andra dagen med nya träningen och jag måste säga att det var stor skillnad mot igår. Man tror inte att framstegen ska märkas så fort, men det gör dom faktiskt. Helt otroligt! 


Med framsteg så kommer också träningsvärken. Härligt! Ja, förutom när jag glömde bort mig på jobbet och satte mig på huk för snabbt... Ajajaj! Men förutom det så är gött med träningsvärk, haha. 


 


(Imorgon kommer jag att lägga upp hur det ser ut med vikt, mått och bilder från dag 1, så ni får se min utgångspunkt.)


Av Jeanette - 27 maj 2013 20:32

Då var man igång igen! Med träningen alltså. Ingen halvdan träning utan det är järnet som gäller. Från och med idag och en månad framöver så kommer jag att träna efter Jillian Michaels dvd 30 Day Shred (kommer ett inlägg om det).


Därför började jag dagen med invägning, mätning av olika delar av kroppen och att ta foton för att ha att jämföra med sedan när de 30 dagarna har gått (detta innebär att det inte blir några uppdateringar om vikt och midjemått under de 30 dagarna). Direkt efter det så blev det så klart det allra första passet. OMG, vad jobbigt det var! Extra jobbigt eftersom allergin är riktigt jobbig just nu, men det är ingen ursäkt. Bara att köra på ändå!


 

Av Jeanette - 26 maj 2013 21:23

Den senaste veckan så har jag trillat tillbaka lite i gamla vanor, så från och med imorgon så blir det skärpning. En rejäl uppryckning! Jag kommer dessutom köra på hårdare med träningen (vad det blir berättar jag imorgon) efter en särskild dvd som kommer pågå i 30 dagar. Är riktigt spänd på hur detta kommer att gå!


Att hamna i gamla, dåliga vanor är lätt att göra, men det gäller att inte låta sig nedslås. Ge aldrig upp!


 

Av Jeanette - 26 maj 2013 14:03

Nu finns jag även på Instagram. Heter nettanbutterfly om det är någon som vill följa mig där ;)


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards