Writergirl

Alla inlägg under januari 2013

Av Jeanette - 31 januari 2013 23:46

När man försöker gå ner i vikt så finns det de som vill se resultat direkt och helst ska man ha nått målet på så kort tid som möjligt. Jag erkänner att jag är är en av dem. Samtidigt så vet jag ju att det inte är något som sker över en natt. Inte heller över två eller tre. Det tar den tid det tar helt enkelt, men lite resutlat behöver man (läs jag) ändå se i början för att hålla motivationen igång. Så lätt att tappa sugen om det inte händer något alls.


Ska jag vara helt ärligt (och det ska man ju så klart vara), så föredrar jag ändå att det går lite långsammare än att det går fort och så har inte huden riktigt hängt med... Det är återigen den där perfekta balansgången man ska hitta, vilket inte är det lättaste alla gånger!    



 

Av Jeanette - 31 januari 2013 11:33

Egentligen ska detta inte göras på någon annan dag än tisdagar, men nu fick det bli som det blev. Ni kanske undrade varför det inte kom något inlägg förra veckan, men som tjej finns det en vecka i månaden då vägning och mätning är lönlöst :P 


 


Det var med lite smått ångest som jag ställde mig på vågen i morse. Det blev en hel del fuskande under förra veckan (ni tjejer vet säkert vad jag talar om) och ja denna veckan lär nog kanske inte bli så mycket bättre i och med lite party i helgen. Å andra sidan är det väldigt, väldigt sällan jag dricker så då tycker jag att det är rätt okey ändå. Tillbaka till vågen då... Var som sagt lite ångestladdat, men till min STORA förvåning hade jag faktiskt gått ner 0,4 kg :D Det är inte så mycket som det borde varit på två veckor, men med tanke på allt fusk skulle jag varit nöjd om det bara varit ett hekto ner.


Startvikt v. 1: 80,0 kg

Invägning v. 2: 78,5 kg   (-1,5 kg)

Invägning v. 3: 77,7 kg   (-0,8kg)

Invägning v.4: mensvecka

Invägning v. 5: 77,3 kg   (-0,4 kg)

Sammanlagd viktminskning: 2,7 kg

 

Midjemått v. 1: 93,5 cm

Midjemått v. 2: 91,5 cm   (-2 cm)

Midjemått v. 3: 90,5 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 4: mensvecka

Midjemått v. 5: 90 cm   (0,5 cm)

Total minskning: 3,5 cm

 

Mitt mål inför nästa invägning: Hamna under 77 kg. Eftersom min nästa invägning är mindre än en vecka bort och allt fusk som kommer bli i helgen så är det nog lite av en utmaning ändå. Även om det kanske låter lite. Men omöjligt är det inte!

 

 

Av Jeanette - 30 januari 2013 09:45

Som ni vet är jag en riktig seriejunky. På sista tiden har jag dock varit inne i (och är fortfarande för den delen) period då jag är mer sugen på att se film istället. Närmare bestämt romantiska filmer á la Hallmark och svenska filmer (deckare som Beck, Wallander, Maria Wern osv). När jag tänker efter så är jag nog lite av en periodare... Ena stunden så tittar jag på serie efter serie och sedan helt plötsligt så är det film som t.ex romantiska komedier, äventyr, disney eller skräckisar som gäller. Så är jag nog med mycket när jag tänker efter, eller ja i alla fall lite mer än bara film och serier. Med godis var jag likadan, samma med fika, chips och mat överlag skulle jag nog säga. Vet inte vem jag har fått det ifrån, haha. 


Är det bara jag som är periodare eller är vi fler? ;)

 

 

 

 

Av Jeanette - 30 januari 2013 08:33

Visst låter det hurtigt? Det är mitt försök till att vakna till lite grann, haha. Det går... hyfsat okey ändå. Jag kunde helt klart vara tröttare!


Ska sätta igång här snart och plocka iordning lite innan mamma dyker upp. Ja, frukost ska jag ju hinna med också. Kan vara bra kanske, haha. Sedan när hon kommer ska vi åka och handla lite. Eller ja, jag ska mest vara med eftersom jag inte har mycket kvar på veckobudgeten och jag har lovat mig själv att hålla den. Får se hur bra det går, haha. Något jag ska handla är i alla fall lite bakismat till söndag. Visst, kanske inte är direkt bakis då, men bakismat hör till ändå ;)


 

Bjuder på en nyvaken bild ;)

 

 

Av Jeanette - 29 januari 2013 20:43

Suttit och pillat lite med en beställning av dessa örhängen med döskalle och vinge :)


 


 

Av Jeanette - 29 januari 2013 19:06

Temat idag är A favorite place. Vet faktiskt inte om jag har en specifik favoritplats men jag har alltid dragits till vatten. Det ger mig ett lugn och en kraft när jag behöver det. Tyvärr är det dåligt av den varan i närheten där jag bort och är väl egentligen det enda jag saknar med att bo i Skövde. Drömmen är att någon gång bo vid vattnet.


 


 

Av Jeanette - 29 januari 2013 14:21

För en stund sedan så damp paketet med smyckesgrejerna jag beställt ner i brevinkastet. Wohoo! Äntligen har jag mina fjädrar och lite annat smått och gott. Typiskt bara att jag glömde köpa fästen till fjädrarna... Hade ju tänkt göra ett örhänge till helgen när jag ska ut med tjejerna, men men får helt enkelt se om det finns pengar sen till en liten beställning!


Detta blev det :) (fjädrarna är det 30 st av varje färg annars stämmer antalet på resten)


 


 


Av Jeanette - 28 januari 2013 23:43

Jag har ju totalt glömt att lägga upp dagens foto och inte blev det något igår heller! Därför får det helt enkelt bli både dagens och gårdagens nu.


Gårdagens tema var Nature. Fler våriga/somriga bilder. Jag längtar något fruktansvärt efter våren just nu. Trots pollenallergi så uppskattar jag verkligen det vackra i när allt slår ut. Finns så mycket att fota :)


 


Nu då till dagens tema som är Tradition. Självklart valde jag då julen som alltid varit min favorittid på året. Jag brukar alltid se till att vara klar med julklappsshoppingen i tid så jag bara kan njuta dagarna innan jul. Som det ska vara tycker jag :)


 


 


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards