Writergirl

Alla inlägg under april 2014

Av Jeanette - 29 april 2014 23:16

Brukar inte citera från Sagan om ringen (defintivt inte någon favorit), men nu kunde jag inte låta bli. Äntligen är den min! Idag har jag köpt mig min allra första systemkamera. Det blev en Nikon D5100 (har vridbar skärm, yey! :)). Som jag har längtat efter att köpa mig en och nu är den min, bara min. Fick en cykel på köptet också, men den kommer senare. Inte helt fel nu när våren är här på riktigt och sommaren närmar sig. 


 


Så klart kunde jag inte bärga mig utan satte igång att testa lite så snart jag kunde. Tog ett tag innan jag hittade hur man satte igång så man såg på bildskärmen när man fotar istället för att kika i det lilla fönstret, haha. Det är mycket att lära! Först ut som försökskanin(katt) blev så klart Akilles. Blev inte så illa tycker jag med tanke på att fotot inte ens är redigerat. Kan tillägga att skrutten är extremt svår att fota. Antingen ser han superond, blundar han eller så blir bilden för ljus eller för mörk, men med min nya kamera gick det betydligt lättare.


 


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> )   

 

#nikon #nikond5100 #kamera #foto #katt #shopping



Av Jeanette - 29 april 2014 17:32

Eftersom jag jobbar den här veckan, så tryckte jag in tre pass igår för att få ut så mycket som möjligt av veckan trots att det är lite ont om träningsdagar.


Gårdagens träning:

10 min powerwalk på löpbandet 

Styrketräning - armar och lite ben

30 min mage/rygg-pass   (OMG vad tufft det var!)

30 min Afro-pass


Jag hade träningsvärk redan efter söndagens yoga-pass, men idag är det hemskt! Men jag gillar ju trots allt träningsvärk, även om jag klagar lite ;)


  

(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> )   

Av Jeanette - 28 april 2014 21:16

Idag är det 15 år sedan min älskade morfar dog i en olycka och jag saknar honom fortfarande massor. Alltid saknad, aldrig glömd   


 

(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> )

Av Jeanette - 27 april 2014 20:00

Vet inte riktigt vad som for i mig när jag gick upp klockan åtta för att bege mig ner till gymmet och träna en söndag, men det var riktigt skönt faktiskt trots att det var segt att ta sig ur sängen när klockan ringde. Yogan idag var dessutom bättre än det jag gick på sist så kommer gå fler söndagar.


Dagens träning bestod av:

10 min powerwalk på löpbandet

Styrketräning - ben och mage

45 min yoga 


  


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))


Av Jeanette - 27 april 2014 13:59

Jodå, ni har kommit rätt! Det är fortfarande jag, Nettan Butterfly, som bloggar, men bloggen har fått sig en makeover. Designen ska jag fila lite på, men på det stora hela är jag nöjd med både design och namnbytet. Writergirl har egentligen följt med mig sedan högstadiet någongång då jag ofta använder mig av det, så jag kände att det var ett bra namn att byta till. Bloggen i sig kommer att fortsätta innehålla det den gör nu, men hoppas på att uppfräschningen gör att jag blir betydligt mer aktiv än jag är nu.


Hoppas ni gillar den "nya" bloggen och kommentera gärna vad ni tycker! :)


 

Av Jeanette - 27 april 2014 01:10

Skrev ett inlägg tidigare ikväll där jag tackade för mig. Där jag länkade till min nya blogg, men jag har ändrat mig och blir alltså kvar här. Kanske eventuellt att jag byter namn, men det får jag nog sova lite på ;)

Av Jeanette - 26 april 2014 18:06

Jag hann knappt mer än att ta mig ur sängen i morse så ringde syrran och frågade om jag kunde passa Leon. Så klart jag ställer upp om jag kan så det var bara att fixa till mig någorlunda och dra bort till dom :) När jag sedan skulle gå hem så ville inte Leon att jag skulle gå och då värmer det i mostershjärtat 


 

För en stund sedan kom syrran förbi med en blomma och chokladbit som tack för hjälpen (trots att det absolut inte behövdes syrran ;)) 

 

 

 

(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))

Av Jeanette - 25 april 2014 23:23

Idag har det varit en dag då jag helst hade velat dra täcket över huvudet om det inte hade varit för syrran och Leon. Hängde med dom och handlade på Maxi, så blev att jag kom bort till dom sen och käkade pizza med dom. Eftersom jag inte äter en hel pizza så delade jag med Leon vilket resulterade i att jag var förste skärare åt honom. Var knappt att jag själv hann äta, haha. 


 


Förutom pizza så blev det lite lekande med Leon medan syrran var och hämtade pizzorna och även lite soffmys framför Nicke nyfiken. Vet inte vem som var mest inne i tittandet, jag eller Leon, haha. 


En selfie hann jag med också när jag satt i soffan ;) Kan tillägga att detta är den enda bilden där det inte ser ut som att jag inte sovit på en vecka... Allergin är inte att leka med just nu, så är betydligt tröttare än vanligt.


 


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards