Writergirl

Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Sjukling

Av Jeanette - 27 december 2013 10:21

Nu har (äntligen) förkylningen som lurat ett tag brutit ut! I onsdags så gick jag och frös hela dagen men kände bra i övrigt. När jag kom hem så visade det sig att jag hade feber... Igår började jag få ont i halsen och på kvällen så gjorde det riktigt ont att svälja och är snuvig och lite täppt. Dessutom har jag fått en förkylningsblåsa på sidan av tungan som naturligtvis ligger och skaver mot en tand... Ja, jag tycker lite smått synd om mig själv :P 


Det som dock är bra med att vara sjuk är att man har en alldeles utmärkt anledning att gå omkring i pyjamas, stor gosig kofta och tofflor hela dagen. Och så ligga i soffan och kolla på film/serier så klart.


  

 
 
Ingen bild

Pelle

27 december 2013 19:54

Krya på dig.
Hoppas det är bättre med dig nu?

Men de där tofflorna är väll rätt värmande?

/Pelle

Jeanette

27 december 2013 20:14

Tack :) Hade fortfarande feber förut, men känner mig inte direkt sjuk faktiskt.

Ja, dom värmer gött :D Perfekt för en som är frusen av sig :P

 
Ingen bild

Pelle

27 december 2013 22:26

Då får vi hoppas febern lägger sig med. Men annars är det den här årstiden som det känns som man är halvt om halvt krasslig för jämnan.

Det var årets bästa julklapp eller...? ;-)
Du är alltid frusen på vintern och går runt med tjocksockar eller tofflor jämt inne?

/Pelle

Jeanette

27 december 2013 23:00

Är nöjd med alla julklappar, men det som var mest välbehövligt var faktiskt köksknivarna. Har haft mina gamla sen jag flyttade hemifrån för 14 år sen så var dags att byta ut dom :P

Nja, inte jämt kanske men för det mesta. Beror ju på hur kallt det är ute.

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 00:17

Skönt att tomten kom med det du ville ha.
Ja gissar att de var lite slöa då.

Eller du kanske har tofflor inne året runt?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 00:27

Nja, funkade fortfarande faktiskt, men klart kunde va bättre med.

Haha, nä det har jag inte. Men händer att jag slänger på mig vanliga strumpor på sommaren när jag kommer hem.

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 14:52

Hoppas febern har gått ner nu och att du mår lite bättre.

Hoppas de nya knivarna var bättre och att du har hunnit prova dem?

Låter som du ogärna går barfota?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 15:08

Var feberfri i morse i alla fall :)Men nån större ork har jag inte än, så blir soffa å film idag också.

Har inte provat dom än för funderar på att måla om mitt gamla knivblock först. Vet andra som har dom å som är nöjd så vet att dom är bra :)

Går gärna barfota, men iom att jag lätt blir kall om fötterna så blir det nästan uteslutande på sommaren.

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 15:18

Skönt att febern är borta nu då.
Precis soffan och film är ett kanon sätt att vila upp sig, och om du ska köra genom hela jönssonligan serien har du många timmar i soffan.

Måla om knivblocket?

Eller kanske att du har kalla golv där hemma?
Annars har ju ni tjejer fördelen att ni kan köra mellantinget mellan strumpor och barfota sådana nylonstrumpor eller vad det nu heter?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 15:50

Ja, fast skippade den sista filmen, så nu kollas det på annat :)

Ja, jag har ett i trä, så tänkte måla det i någon färg. Vitt eller svart kanske. Har inte bestämt mig än.

Nja, inte överdrivet kalla. Jag blir lätt kall. Fötterna å händerna kan vara som isbitar. Haha, såna värmer inget om det är kallt. Är det däremot varmt så blir det bara äckligt med såna :P

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 18:47

Hur många jönssonligan filmer plöjde du igenom? ;-)

I dagsläget är det endast träfärgat eller?
Ja både vitt och svart är snyggt, stilrent.

Låter som lite dålig cirkulation.
Låter som du väldigt sällan använder sådana då eller? Sen ser de väldigt ömtåliga ut?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 18:52

Igår blev det fem, idag två :P Är jag fortfarande feberfri imorgon så ska jag försöka få nåt vettigt gjort.

Ja, precis, bara lackat. Inte så förtjust i det egentligen, men med lite färg så :)

Det har med min sjukdom att göra.
Det är inte ofta det används, blir mest leggings till klänning :) Ja, går lätt än maska om man inte är försiktig.

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 19:00

Hur många har det gjorts egentligen?
Precis man blir rätt snart rastlös i soffan.

Nej det är ingen höjdare, är själv inget fan av träfärgade saker. Fast visst beror det lite på träslag. Precis lite färg kan sätta piff på det mesta och det är ett smidigt sätt till förändring.

Okej.
En maska?
Ja sen är det väll inte så snyggt om tårna lyser igenom heller?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 19:10

En till förutom dom. Tycker inte den sista är så bra, så skippade den.

Haha, lite svårt att förklara sånt för en kille :P Strumpbyxor har man ju inte om man har skor som är öppna vid tårna ;)

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 19:18

Är det i den sista som inte sickan är med eller hur är det i de första?

Försök vara lite pedagog då! ;-)
Så det är lite tabu för er tjejer att gå runt i strumplästen när ni har strumpbyxor eller?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 19:35

Han är med i alla utom de tre sista.

Nä, jättesvårt att förklara :P
Strumplästen är inget fel med, men skulle inte ha strumpbyxor i skor med öppna tår. Tabu vet jag inte, men tycker inte det är särskilt snyggt, då ska man ha "hela" skor tycker jag.

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 19:45

Ja just det så är det. Tycker personligen att de tidigaste är de bästa, men det är väll för att man inte sett dem för många gånger som man har gjort med de senare.
en du verkar ha bra koll på din jönssonliga?

Okej då.
Är det för att det är sådana sömmar eller vad det är längst fram som skulle göra det fult i öppen tå?
Sen är det kanske lite "tantigt" med sådan solfärgade eller?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 19:48

Haha, jag har ju nyss sett dom ;)

Ja, dels pga av sömmen, men även för att tårna är täckta. Är som när killar har strumpor i sandaler ;) Sorry om du har det, haha.

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 19:56

Men jag gissar att det inte precis var första gången du såg dem?
Jönssonligan och sällskapsresan är ju sådana klassiker som man sett på tok för många ggr men ändå kollar på.

Nej du det har jag inte är ett väldigt stort no no för mig med strumpor i sandaler.
Men finns det inte tunnare sådana så tårna inte ser så täckta ut?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 20:13

Haha, nä, jag har sett dom några gånger genom åren :P

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 22:14

Gissade nästan det.

Vad blev det mer för filmer sen då?

Hoppas du känner dig helt frisk och kry nu då?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 22:25

Jag fortsatte på det svenska temat å såg Allt för en pudel och efter det Drömkåken :) Nu har jag precis kollat julfilm. Får skynda mig på nu när julen snart är över, inte för att det har stoppat mig från att sätta på en julfilm mitt i sommaren :P

Nope, har feber igen :(

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 22:34

Allt för en pudel har jag missat totalt, är det något sevärt?
Annars är drömkåken en riktigt bra klassiker som man kan skratta åt om och om igen.
Nej precis fast man får lite mer känsla med julfilm på julen ...

Usch, men inte mycket feber hoppas jag?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 22:40

Haha, skrev visst fel såg jag. Feberyra tror jag :P Att göra en pudel heter den ju :)
Det är sant, men ibland saknar jag den lite på sommaren. Eller så är det är så mysigt med julfilmer :)

Nä, det är precis på gränsen, men än dock feber.

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 22:50

Eller kanske lite trötthet. Möjligt att jag har sett den men inte lagt den på minnet.
Har själv lite svårt att kolla film sommarhalvåret, skall gärna vara lite mörkt och "kallt" när man kollar film så man inte får ångest för att man inte är ute.

Febern har kommit och gått ända sen julafton eller?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 22:56

Fast man behöver ju inte sitta inne å kolla film på dagen ;)Tycker det kan vara rätt mysigt att se vissa filmer på dom sena sommarkvällarna oxå :)

Nä, sen juldagskvällen.

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 23:18

Nej det behöver man inte fast vinterhelger kan man ju även göra det på dagen känns mer rätt då. ;-)
Är du sommar eller vinter människa eller?

Men det har "bara" varit feber eller har det varit halsont/förkylning med?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 23:21

Jag uppskattar alla årstider faktiskt :) Men då ska det ju vara bra väder på sommaren å snö på vintern :)

Halsont å förkylning oxå. Samma skit som alla andra har verkar det som...

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 23:35

Ja då har vi ungefär samma åsikt. Fast vintern behöver inte vara så kall och det skall komma lagom med snö som sedan ligger och inte massa töande och slaskväder.
Alla årstiderna har sin egna charm.

Precis sån riktig vintersjuka. Men influensa symtom och ont i kroppen har du sluppit?

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 23:41

Runt fem minus är lagom å så att snön ligger kvar är perfekt :)

Ja, det har jag sluppit som tur är :) Bara en vanlig förkylning.

 
Ingen bild

Pelle

28 december 2013 23:52

Ja det kan jag hålla med om bara inte kallare. Som det är nu med ingen snö alls är riktigt jobbigt då det blir så pass mörkt för jämnan.
Men du är/har varit nån vintersportare som gärna åker skidor eller sånt?

Bara du sett till att få i dig vätska nu de senaste dagarna så ska du nog så att du är pigg och kry snart igen. Så du kan dra igång det nya året pigg och laddad för utmaningar...

/Pelle

Jeanette

28 december 2013 23:57

Nä, snö vill man ju ha. Nu är det ju bara grått å känns som det aldrig är riktigt ljust. Om ändå solen var framme åtminstone...
Haha, nä kan nog knappt stå på ett par skidor å skridskor har jag inte åkt på många år.

 
Ingen bild

Pelle

29 december 2013 16:17

Ja precis känns som man nästan får ha tänt i taket även mitt på dagen nu...
Fast idag är det än värre hos mig grått trist och regn.

Då är vi nog rätt lika har inte stått på skridskor sen man blev tvingad i skolan.

Hoppas det är bättre med förkylningen och febern nu?
Och att du somnade gott sen?

/Pelle

Jeanette

29 december 2013 17:11

Tänt på dagen har jag definitivt, bara jobbigt när det är lite halvskumt ljus.

Feber vet jag inte, men fortfarande förkyld. Köpt mig lite glass och nyponsoppa. Mumma när man är förkyld och har ont i halsen :)
Jadå, slocknade vid halv ett.

 
Ingen bild

Pelle

29 december 2013 17:21

Ja precis fast det känns lite fel att sitta inne med lyset på mitt på dagen.
Fast nu på vinterhalvåret kanske du lyser upp hela lägenheten med levande ljus?

En riktig klassiker lenar alltid en ond hals.
Så idag har det blivit en sån dag till då du hasat runt i tofflorna och myskläderna...?

Trevlig fortsättning på dagen.
/Pelle
Och sen sov du som en stock? ;-)

Jeanette

29 december 2013 17:26

Tycker inte jag. Hellre det än att ha det mörkt. Jag är i för stort behov av ljuset.
Lite levande ljus har jag så klart, men blir på kvällen.

Nä, idag har jag faktiskt småpysslat lite. Klätt om granen, bytt gardiner, handlat.

 
Ingen bild

Pelle

30 december 2013 15:42

Hej igen.
Hoppas elen ingår i hyran då. ;-)

Låter som du har gjort nyårsfint i lägenheten nu.
Du tröttnade snabbt på julpyntet? ;-)

Hoppas denna dagen varit bra än så länge med?

Trevlig måndag.
/Pelle

Jeanette

30 december 2013 17:34

Nope, den igår inte, men är ju inte hemma hela tiden plus att lågenergi inte drar så mkt :)

Ja, det har jag gjort :) Trots att det inte ens blir nåt nyårsfirande, haha. Nejdå, har ju haft det uppe sen början av december, vilket är längre än jag brukar ha det framme. Men ska bli skönt att ha vanlig vardag snart :)

Det har den varit :)

Tack, trevlig måndag.

 
Ingen bild

Pelle

30 december 2013 18:34

Nej precis det gör det ju inte. Är annars lite allergisk mot lågenergilampor...

Oj du börjar med julpyntandet tidigt du i år.
Blir det inget nyårsfirande?

Precis det är rätt skönt att komma tillbaka till vardagsordningen igen.

Du känner dig helt frisk och kry nu?

Trevlig kväll.
/Pelle

Jeanette

1 januari 2014 19:06

Lite sent svar, men nu kommer det iaf ;)

Nja, lagom till Lucia typ. Men sen har jag inte tomtar eller har andra superjuliga saker förutom adventsljusstakarna, stjärnan i fönstret å julgranen. Gardiner å dukar är bara röda utan julmönster så tycker inte det gör så mkt att börja tidigt.

Nej, blev inget nyårsfirande i år heller. Jobbade kvällen igår och dagen idag, så det blev hem direkt å vänta in tolvslaget för att sen lägga sig direkt.

Nja, kan jag väl inte påstå att jag gör. Ingen feber, men fortfarande ont i halsen, hosta å fryser till å från.

Gott nytt år, förresten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 21 januari 2015 15:30

Förra veckan så fick jag hem masken från H&M som jag beställt och naturligtvis var jag tvungen att ha ett litet photoshoot. Den här gången delar jag endast med mig av foton i gråskala. Kul med lite omväxling :)             (Kommentera gär...

Av Jeanette - 19 januari 2015 20:24


Nejdå, jag har inte glömt bort er! Det som verkligen är terapi när man mår kasst är att pyssla med saker man gillar, även om det tar emot. Idag till exempel så var jag i den lilla butiken med Panduro-prylar här i Skövde och köpte lite dekorplast. För...

Av Jeanette - 11 januari 2015 21:31


Jag har idag börjat ta ner allt som har med julen att göra. Har endast kvar att byta gardiner och att plocka isär julgranen och få ner alla grenar osv i lådan (en utmaning varje år), men allt pynt är i sina respektive lådor som blivit transporterade ...

Av Jeanette - 11 januari 2015 00:25

Som säkert ingen undgått så har stormen Egon dragit in under dagen. Vad passar inte bättre då än soffa, filt och senaste Beck-filmen, Familjen! För att toppa det hela så passar jag på att mysa till det lite extra med skenet från julgranen. Det gäller...

Av Jeanette - 5 januari 2015 22:53

Som kattägare så har jag mer eller mindre fått vänja mig vid tanken på att få ha den där katteplaren med hemskt tyg som inte alls passar in här hemma. Men så en dag så tänkte jag att "nej, varför ska jag stå ut med något bara för att jag har katt!" (...

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards